خودرو ارزان شد
خودرو ارزان شد

خبرانلاین‌نوشت: بازار خودرو از ابتدای هفته در مسیر کاهشی حرکت کرده و این در حالی است که به باور فعالان بازار، رکود همچنان در بازار خودرو حکم‌فرما است. فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است، می‌گوید: کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. […]

- خودرو ارزان شد

خبرانلاین‌نوشت: بازار خودرو از ابتدای هفته در مسیر کاهشی حرکت کرده و این در حالی است که به باور فعالان بازار، رکود همچنان در بازار خودرو حکم‌فرما است. فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است، می‌گوید: کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است.

به باور او، بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد، تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده و از طرفی روند نزولی نیز گرفته است.

نادری تصریح می‌کند؛ در این بین اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودروها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژوپارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.

وی عنوان می‌کند: این اقدام به التهاب بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودروبا کاهش ۴ میلیون تومانی، با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۷۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار بدون تغییر، ۸۵۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم در حدود ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و ۸۸۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار یک میلیارد تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۸۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۲۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۵۰ میلیون و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۳۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۷۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۵ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

 

منبع: اطلاعات انلاین