به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان کرمان خواهیم بود […]

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان کرمان خواهیم بود که عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی این استان خواهد بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

در این اطلاعیه منطقه اثر سامانه بارشی نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان شامل شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان عنوان شده است.

بارش رگباری باران، احتمال آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای، احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال اصابت صاعقه از مخاطرات این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان کرمان خواستار پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

منبع: مـهر