به گزارش سلام نو، بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست‌های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می‌کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند و […]

به گزارش سلام نو، بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست‌های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می‌کند.

تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می‌شود.

همچنین کارکنان محترم شرکت‌ها و سازمان‌های متعامل با بانک، می‌توانند از تسهیلات طرح امید رفاه برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز خانوار خود در قالب عقد مرابحه به میزان بیست میلیون تا یک میلیارد ریال با نرخ سود سالانه ۶ درصد بهره‌مند شوند

برای کسب اطلاعات بیشتر به یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) به شماره ۸۵۲۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه با کارت یارانه

منظور از اخذ وام با کارت یارانه این است که متقاضی، به جای معرفی ضامن در ازاء دریافت تسهیلات، مبلغ یارانه واریزی از جانب دولت را به عنوان ضمانت بازپرداخت معرفی نماید. به عبارت دیگر، در این نوع وام، بانک و یا موسسه اعتباری وام دهنده، بدون معرفی ضامن، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز نموده و بازپرداخت اقساط آن؛ به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه‌ها و با کارتی تحت عنوان یارا کارت پرداخت خواهد شد.

با این که بانک مرکزی به منظور دسترسی اقشار مختلف مردم به خصوص، دهک‌های کم برخوردار به تسهیلات و انواع وام بانکی، پرداخت «وام با یارانه» و «یارا کارت اعتباری» را مجاز دانسته است؛ اما در عمل؛ اکثر بانک‌ها به دلیل کمبود منابع مالی، وامی را با یارانه برای مشتریان در نظر نگرفته یا آن را محدود به قشر خاصی از متقاضیان نموده اند.

به طور مثال، بانک کشاورزی در اواخر دهه نود، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک، دریافت می‌کردند؛ می‌توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب‌های یارانه‌ای اشخاص بود.

با این حال، ممکن است که در آینده، با ایجاد زیرساخت‌های لازم، بانک‌ها امکان اخذ وام با یارانه را برقرار نمایند. پیش بینی می‌شود که در صورت برقراری زیر ساخت‌های لازم، ضوابطی از قبیل داشتن حساب بانکی در بانک مزبور، نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی، دریافت آن از دولت، سرپرست خانوار بودن و … به عنوان شرایط دریافت وام با کارت یارانه، مطمح نظر بانک‌ها و موسسات اعتباری واقع شود.

وام قرض الحسنه با کارت یارانه

به جهت اینکه نیازی به ضامن ندارد و فقط با یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود، طرفداران زیادی دارد. این وام جزو وام فوری با کارت یارانه به حساب می‌آید و طبق مصوبه بانک مرکزی، بانک‌ها می‌توانند در ازای پرداخت وام، یارانه نقدی را به عنوان ضمانت دریافت نمایند. علاوه بر این دولت نیز هر از گاهی اعلام می‌کند که وام یارانه پرداخت می‌کند. در ادامه توضیحاتی در مورد این ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه ارائه شده است.

در این میان، مساله پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد، اما بعدا مشخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، مدعی است که آن را پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ها از دولت نشان داد که سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی را نداشتند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط بود.

+