رئیس انجمن متخصصان داخلی از افزایش ۸۰۰ درصدی هزینه‌های آزمایشگاهی خبر داده است.     ایرج خسرونیا:   * (با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات آزمایشگاهی): به دلیل بالا رفتن قیمت دلار امکان تهیه تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی مشکلی است که آزمایشگاه‌ها با آن مواجه هستند. در این شرایط حتی فروشندگان هم با دریافت روزانه […]

رئیس انجمن متخصصان داخلی از افزایش ۸۰۰ درصدی هزینه‌های آزمایشگاهی خبر داده است.

 

ترفند عجیب آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی 

 

ایرج خسرونیا:

 

* (با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات آزمایشگاهی): به دلیل بالا رفتن قیمت دلار امکان تهیه تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی مشکلی است که آزمایشگاه‌ها با آن مواجه هستند. در این شرایط حتی فروشندگان هم با دریافت روزانه قیمت دلار به آزمایشگاه‌ها اعلام قیمت می‌کنند و ادامه چنین روندی باعث می‌شود هزینه‌های آزمایشگاهی حتی ۸۰۰ برابر نیز افزایش پیدا کند.

 

* برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی برگه‌های تقلبی آزمایش صادر می‌کند.

 

* به دلیل بدعهدی‌های دولت در زمینه تعهداتی که به حوزه بهداشت و درمان داده و افزایش قیمت خدمات و داروها و… بسیاری از بیماران مجبور به ترک چرخه درمان می‌شوند.

 

* وقتی آزمایشگاه توان تامین هزینه‌های خود را نداشته باشد و امکان تامین تجهیزات به علت گرانی از او سلب شود، یا مجبور است که کسب و کار خود را تعطیل کند و یا با ارائه برگه‌های جواب آزمایش به بیماران در حالی که اصلا آزمایشی انجام نشده و یا استفاده از وسایل و کیت‌های قدیمی که قطعا نتیجه درستی ندارند، روی بیاورند.

تجارت نیوز

+