تاریخچه قیمت شیبا شیبا اینو اولین بار در آگوست ۲۰۲۰ عرضه شد و در سال اول عملا بی‌ارزش بود؛ به طوری که تا اواسط سال ۲۰۲۱، هر واحد از این میم کوین با قیمتی که معادل کسر ناچیزی از یک سنت بود، معامله می‌شد. سرانجام طی بازار صعودی ماه می ۲۰۲۱، قیمت شیبا با افزایشی شگفت‌انگیز، از […]

تاریخچه قیمت شیبا

شیبا اینو اولین بار در آگوست ۲۰۲۰ عرضه شد و در سال اول عملا بی‌ارزش بود؛ به طوری که تا اواسط سال ۲۰۲۱، هر واحد از این میم کوین با قیمتی که معادل کسر ناچیزی از یک سنت بود، معامله می‌شد. سرانجام طی بازار صعودی ماه می ۲۰۲۱، قیمت شیبا با افزایشی شگفت‌انگیز، از ۰.۰۰۰۰۱ به ۰.۰۰۰۰۸۸ دلار رسید تا علاوه بر ثبت شدن یک سقف تاریخی جدید، ارزش بازار این میم کوین نیز از مرز ۴۰ میلیارد دلار عبور کند.

در سال ۲۰۲۲، شیبا اینو از سقف تاریخی خود فاصله گرفت که به سطح ۰.۰۰۰۰۳ دلاری نزدیک شد. در ادامه، شاهد زمستان کریپتویی ۲۰۲۲ بودیم که در این دوران نیز قیمت معامله هر واحد از SHIB در حوالی ۰.۰۰۰۰۰۷ تا ۰.۰۰۰۰۱ دلار قرار داشت. قیمت ۰.۰۰۰۰۰۷ دلاری این میم کوین در مقایسه با سقف تاریخی آن، کاهش ۹۳ درصدی را تجربه کرده بود. ریزش قیمت شیبا اینو در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه یافت و طی یک بازار خرسی، به حوالی ۰.۰۰۰۰۰۵۳۵ دلار رسید.

در ماه مارس سال ۲۰۲۴، سقف قیمت ۰.۰۰۰۰۲۸ دلاری برای شیبا اینو ثبت شد که با سقف تاریخی ۲۰۲۱ خود تقریبا ۶۰ درصد فاصله دارد. اما اگر همین قیمت را با قیمت ثبت شده در ابتدای سال ۲۰۲۴ مقایسه کنیم، یک افزایش ۳۰۰ درصدی را مشاهده خواهیم کرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو

شیبا اینو همانند سایر ارزهای دیجیتال، یک دارایی پرنوسان محسوب می‌شود. اخبار مختلف، ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت کاربران اینترنتی، می‌تواند قیمت SHIB را افزایش یا کاهش دهد. برخی از مهم‌ترین عواملی که می‌توانند در ایجاد روند صعودی برای شیبا اینو موثر باشند، عبارتند از:

سفته‌بازی و هیجان

همانند هر میم کوین دیگری، شیبا اینو نیز عمدتا به خاطر فعالیت و حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه ردیت و توییتر، به محبوبیت امروزی خود رسیده است. در نتیجه اگر کاربران شبکه‌های مجازی به اندازه کافی برای آینده شیبا هیجان نشان بدهند، ممکن است به سایر کاربران فومو (FOMO) القا کنند و موجب آغاز یک روند صعودی جدید شوند.

راهکار شیباریوم

شیباریوم به عنوان بخشی از اکوسیستم شیبا اینو، یک راهکار لایه دوم است که با هدف کاهش هزینه و افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها ایجاد شده است. انتظار می‌رود شیباریوم کاربرد جدیدی برای SHIB ایجاد کند و حتی به سوزاندن بخش بزرگ‌تری از موجودی این میم کوین منجر شود.

وضعیت بازار کریپتو

عملکرد کلی بازار ارز دیجیتال و به ویژه عملکرد بیت کوین که صعود یا نزول قیمت آن معمولا تاثیر مشابهی روی سایر رمز ارزها دارد، می‌توانند قیمت شیبا را تغییر دهند.

رقبا شیبا اینو

از آنجایی که میم کوین‌ها معمولا نوآوری خاصی ندارند و معمولا به خاطر حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی به محبوبیت می‌رسند، رقبای شیبا اینو نیز ممکن است بخشی از سهم بازار این میم کوین را تصاحب کنند؛ همان‌گونه که خود شیبا اینو لقب «قاتل دوج کوین» را دریافت کرد، ممکن است در آینده شاهد ایجاد یک میم کوین دیگر به عنوان «قاتل شیبا اینو» نیز باشیم.

سوزاندن توکن

رویدادهای توکن‌سوزی (کاهش موجودی یک ارز دیجیتال با ارسال آن‌ها به آدرس صفر) موجب کاهش میزان عرضه شده و به تدریج ممکن است به افزایش ارزش توکن‌های باقی‌مانده منجر شود. البته با وجود موجودی ۵۸۹ تریلیون واحدی شیبا اینو، تاثیر سوزاندن توکن SHIB به راحتی مشاهده نخواهند شد.

نظر کارشناسان کریپتو در مورد آینده شیبا اینو

در مورد قیمت شیبا اینو در سال ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۳۵ نظرات زیادی وجود دارد. این پیش‌بینی‌ها صرفا بر اساس داده‌های موجود انجام شده و به همین دلیل نمی‌توان میزان دقت آنها را سنجید. با در نظر داشتن این موضوع، در ادامه به برخی از پیش‌بینی‌های منتشر شده در مورد قیمت شیبا اینو می‌پردازیم:

  • کوینکودکس (Coincodex): کارشناسان Coincodex بر اساس شاخص‌هایی که داده‌های گوگل، متا (فیسبوک سابق)‌ و دیگر بخش‌های اینترنت را می‌سنجد، حداکثر قیمت ۰.۰۰۰۱۳۱ دلار را برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده‌اند.

  • دیجیتال کوین پرایس (DigitalCoinPrice): تحلیلگران DigitalCoinPrice برای سال ۲۰۲۵، بازه قیمتی ۰.۰۰۰۰۴۷۹ تا ۰.۰۰۰۰۵۷۵ دلاری را برای شیبا اینو پیش‌بینی کرده‌اند.

  • امبکریپتو (Ambcrypto): پیش‌بینی کارشناسان Ambcrypto به این موضوع اشاره دارد که در سال ۲۰۲۵، هر واحد از SHIB با میانگین قیمتی ۰.۰۰۰۰۹۵ دلار معامله خواهد شد. همچنین، حداقل و حداکثر قیمت معامله این میم کوین نیز به ترتیب معادل ۰.۰۰۰۰۷۶ و ۰.۰۰۰۱۱ دلار خواهد بود.

  • چنجلی (Changelly): کارشناسان Changelly برای سال ۲۰۲۵، میانگین قیمت ۰.۰۰۰۰۴۰۹۹۵۹ دلاری را برای شیبا اینو پیش‌بینی کرده‌اند. از نظر این کارشناسان، حداقل و حداکثر قیمت شیبا به ترتیب معادل ۰.۰۰۰۰۳۹۹۹۶ و ۰.۰۰۰۰۴۷۹۹۵۲ دلار خواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از این پیش‌بینی‌ها نباید به تنهایی به عنوان توصیه خرید شیبا اینو مد نظر قرار بگیرند. کاربران باید همیشه تحقیقات شخصی و کامل انجام دهند.

آیا قیمت شیبا اینو یک دلاری می‌شود؟

یک دلاری شدن شیبا اینو یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که توسط کاربران پرسیده می‌شود. با توجه به موجودی ۵۸۹ تریلیون واحدی این میم کوین، برای یک دلاری شدن این رمزارز، مارکت کپ یا ارزش بازار SHIB باید به ۵۸۹ تریلیون دلار برسد؛ این در حالیست که ارزش کل بازار کریپتو در حال حاضر، در حوالی ۲ تا ۳ تریلیون دلار قرار دارد! بنابراین یک دلاری شدن SHIB، بدون از بین بردن بخش بسیار بزرگی از موجودی در حال گردش آن، امری تقریبا غیرممکن خواهد بود.

 

منبع خبر: رکنـا