هر آنچه در مورد ویژگی‌های جام حذفی در ذهن دارید را موقتاً کنار بگذارید. تورنمنتی که به دلایل مختلف دیدارهای حساس‌تر از لیگ در همه جای دنیا دارد. حالا در جام حذفی در آستانه یک مسابقه هستیم که اگر حتی به شکل دوستانه هم برگزار می‌شد، باز حساسیت و اهمیت زیادی داشت. در فوتبال اصطلاحی […]

- پرسپولیس؛ سلام دوباره سرخ به گربه سیاه!/ ویرا برای انتقام تنها باختش می‌آید

هر آنچه در مورد ویژگی‌های جام حذفی در ذهن دارید را موقتاً کنار بگذارید. تورنمنتی که به دلایل مختلف دیدارهای حساس‌تر از لیگ در همه جای دنیا دارد. حالا در جام حذفی در آستانه یک مسابقه هستیم که اگر حتی به شکل دوستانه هم برگزار می‌شد، باز حساسیت و اهمیت زیادی داشت.

در فوتبال اصطلاحی به نام گربه سیاه هست که به تیم‌هایی اطلاق می‌شود که همیشه مقابل یک تیم خاص نتایج نامتعارفی می‌گیرند. در تمام دنیا تیم‌های بزرگ، پرافتخار و پر تماشاگر همیشه مقابل یک تیم ضعف دارند و بیشترین شکست و ناکامی را مقابل همان تیم در تورنمنت‌های مختلف تجربه می‌کنند. جالب اینکه هیچ کدام از این شکست‌ها تجربه‌ای برای عدم تکرار اتفاق بعدی نمی‌شود!

با هر متر و معیاری آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس است. تیمی که زمان زیادی از حضورش در لیگ برتر و سطح اول فوتبال ایران نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه و بین این همه تیم ریز و درشت، بیشترین شکست را به پرسپولیس تحمیل کرده است. پرسپولیس که خود پرافتخارترین تیم ایران است، چه در لیگ و چه در جام حذفی بیشترین جام را برده و همین حالا مدافع عنوان قهرمانی در هر دو تورنمنت است.

جالب اینکه آلومینیوم همیشه و همه جا پرسپولیس را برده و این اتفاق تنها منحصر به لیگ یا جام حذفی نیست! تیمی که از بدو تولد و حضور در لیگ برتر نشانه‌های رنگ آبی داشته و بیشتر اوقات از مربیان و بازیکنان با پیشینه استقلالی سود برده است و البته که حالا یک مربی پرسپولیسی دارد، اما باز مقابل پرسپولیس تیم دیگری است. دو سال قبل در همین روزها، یعنی بهار ۱۴۰۱ آلومینیوم با مهدی رحمتی در ورزشگاه آزادی و در همین جام حذفی پرسپولیس را مقابل چشم تماشاگرانش برد و از تورنمنت کنار گذاشت. آن فصل آلومینیوم تا فینال جام حذفی بالا رفت.

همانطور که گفتیم حالا مجتبی حسینی روی نیمکت این تیم است که بازی رفت این فصل را در ورزشگاه آزادی در هفته اول، چهارشنبه ۱۸ مرداد با تک گل علی نعمتی به پرسپولیس یحیی گل محمدی باخت اما بازی برگشت حکایت دیگری بود. آخرین تقابل دو تیم تا امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن در همین ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد، در شروع دور برگشت و اولین بازی رسمی که اسمار ویرا جانشین یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس شده بود و تیم مجتبی حسینی با تک گل کاپیتانش امیر نوری از وسط زمین، پرسپولیس را شکست داد. از آن به بعد پرسپولیس با ویرا دیگر طعم شکست را نچشیده و در ۸ بازی بعدی لیگ ۷ برد و یک مساوی – تنها در دربی مقابل استقلال – کسب کرده است. در جام حذفی هم که پرسپولیس بازی اول را با اقتدار برد و به این مرحله رسید.

حالا ویرا فرصت بسیار خوبی دارد تا انتقام تنها شکست خود را از آلومینیوم بگیرد و آلومینیوم هم در خانه این برتری روانی را دارد که به تکرار پیروزی حدوداً ۷۰ روز قبل قبل فکر کند. همین پیشینه آنقدر انگیزه بزرگی هست که دیگر کاری به دوئل‌های رودر رو درون زمین یا روی نیمکت‌ها نداشته باشیم. همین طور غیبت احتمالی بازیکنان یا ستاره‌های دو تیم، چون واقعاً تفاوتی نمی‌کند که چه کسانی در این مسابقه روی نیمکت یا درون زمین باشند، همانطور که فرقی نمی‌کند بازی در جام حذفی باشد یا یک بازی دوستانه! نام آلومینیوم و پرسپولیس خود برای این مسابقه جذابیت و بیننده می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟

منبع: خبـر ورزشی