دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم، قرار است روز جمعه هفته جاری و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور برابر یکدیگر قرار بگیرند. جام حذفی به اعتقاد تمامی کارشناسان و اهل فن، جام شگفتی هاست و هر احتمالی وجود دارد. بارها مشاهده شده که یک تیم به ظاهر ضعیف و کوچک تر توانسته […]

- پنالتی‌زنان پرسپولیس در بازی حذفی اراک مشخص شدند/ اوسمار به این بازیکنان اعتماد دارد

دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم، قرار است روز جمعه هفته جاری و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور برابر یکدیگر قرار بگیرند.

جام حذفی به اعتقاد تمامی کارشناسان و اهل فن، جام شگفتی هاست و هر احتمالی وجود دارد. بارها مشاهده شده که یک تیم به ظاهر ضعیف و کوچک تر توانسته است تیم بزرگ و پرطرفدار را شکست دهد. همین پرسپولیس در دوران سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ، در رقابت های جام حذفی مقابل تیم دسته دومی قشقایی، درضربات پنالتی مغلوب و حذف شد!

برهمین اساس تیم پرسپولیس اواخر تمرین خود، روی ضربات پنالتی کار کرده است تا درصورت کشیده شدن سرنوشت دیدار با آلومینیوم اراک به ضربات پنالتی، غافلگیر نشود.

در این راستا شنیدیم نفرات زیر ضربات خود را بهتر زده و شانس ایستادن پشت پنالتی را دارند؛

پنالتی زن اول؛ محمدحسین کنعانی زادگان

مدافع ملی پوش پرسپولیس فصل گذشته پنالتی زن اول الاهلی قطر بود و عنوان بهترین مدافع گلزن لیگ ستارگان را از آن خود کرد. او در فصل جاری و درغیاب گئورگی گولسیانی، پشت ضربات پنالتی ایستاده و همواره ضربات خود را تبدیل به گل کرده که آخرین آن برابر صنعت نفت آبادان بوده است. کنعانی زادگان شگرد خاصی در ضربات پنالتی داشته و پس از مکثی کوتاه همواره برخلاف حرکت دروازه بان، ضربه اش را تبدیل به گل می کند. از آنجایی که ضربه اول اهمیت زیادی دارد، کنعانی زادگان پشت آن خواهد ایستاد.

پنالتی زن دوم؛ مهدی ترابی

به احتمال فراوان در صورت کشیده شدن سرنوشت دیدار دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک به ضربات پنالتی، مهدی ترابی پشت ضربه دوم خواهد ایستاد. ترابی تا همین دو فصل پیش و قبل از آمدن گئورگی گولسیانی پنالتی زن اول پرسپولیس بود اما به دلیل خراب کردن ضربه ایش این مسئولیت را از دست داد. با این وجود بعد از بازی دو فصل پیش برابر تراکتور، هرگاه ترابی پشت ضربه پنالتی ایستاده، ضربه اش را تبدیل به گل کرده است. او هم از تکنیک و قدرت شوت زنی خوبی در پنالتی ها برخوردار است و در تمرینات اخیر پرسپولیس هم ضرباتش را تبدیل به گل کرده است.

پنالتی زن سوم؛ فرشا فرجی

لطفا تعجب نکنید! فرشاد فرجی سومین مدافع میانی پرسپولیس است که مهارت خاصی در زدن ضربات پنالتی دارد. او ضربات پنالتی خود را محکم به گوشه های بالای دروازه می زند، طوری که مهار آن کار هر گلری نیست. هرچند فرشاد فرجی در اراک نیمکت نشین است اما درصورت تساوی دو تیم در ضربات قانونی و کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی، وارد زمین شده و پشت ضربه پنالتی خواهد ایستاد.

پنالتی زن چهارم؛ اوستون اورونوف یا سعید صادقی!

سعید صادقی یک پنالتی زن قهار است اما در دوران سرمربیگری اوسمار ویرا تبدیل به یک نیمکت نشین شده است. سرمربی برزیلی ترجیح می دهد اوستون اورونوف را در ترکیب اصلی به زمین بفرستد و این ستاره ازبک در تمرینات خیلی خوب پنالتی زده است. پنالتی زن چهارم پرسپولیس، اوستون اورونوف است و درصورتی که تعویض شود، سعید صادقی پشت چهارمین پنالتی پرسپولیس خواهد ایستاد.

پنالتی زن پنجم؛ گئورگی گولسیانی

در فوتبال قانون نانوشته ای وجود دارد که می گوید: ” پنالتی های اول، سوم و پنجم هر تیمی مهم ترین است!” برهمین اساس گئورگی گولسیانی پنالتی زن اول پرسپولیس، پشت پنالتی پنجم می ایستد تا تیمش را قهرمان کند! گولسیانی در تیم های سابق خود نساجی مازندران و سپاهان اصفهان نیز پنالتی زن اول بود و به دلیل خونسردی زیادش در پرسپولیس نیز این نقش را برعهده گرفته است. گرچه مدافع گرجستانی در دیدار لیگ قهرمانان برابر الدحیل قطر، پنالتی حساسی را از دست داد اما باز هم پنالتی زن مورد اعتماد پرسپولیسی هاست.

بیشتر بخوانید: یک ایرانی و دو خارجی صمیمی‌ترین دوستان اورونوف در پرسپولیس!

منبع: خبـر ورزشی