از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه آلیانتس شهر تورین، یوونتوس رده سومی در دیداری از هفته سی‌وچهارم سری A ایتالیا میزبان میلان رده دومی خواهد بود. یوونتوس؛ بازی کلیدی جایگاه مکس آلگری در ۲ ماه اخیر متزلزل شد، وقتی که تیمش در ۷ بازی آخر لیگ فقط یک برد داشته و به هیچ تیمی «نه» […]

- یوونتوس – میلان؛ آبروداری بزرگان/ ۳ امتیاز این بازی را از دست نده!

از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه آلیانتس شهر تورین، یوونتوس رده سومی در دیداری از هفته سی‌وچهارم سری A ایتالیا میزبان میلان رده دومی خواهد بود.

یوونتوس؛ بازی کلیدی

جایگاه مکس آلگری در ۲ ماه اخیر متزلزل شد، وقتی که تیمش در ۷ بازی آخر لیگ فقط یک برد داشته و به هیچ تیمی «نه» نگفته است! یووه جایگاه دوم را از دست داد و حالا باید برای پس گرفتن آن تلاش کند. باشگاه یوونتوس به نظر می‌رسد به‌دنبال تغییر رویه است و احتمال این که در پایان فصل عذر آلگری را بخواهند زیاد است. البته آلگری این شانس را دارد تا در جام‌حذفی جبران کند، ولی همه می‌دانند که قهرمانی در کوپا ایتالیا برای مدیران پرافتخارترین تیم سرزمین چکمه راضی‌کننده نخواهد بود. شاید در این بازی کلیدی، ورق به سود آلگری برگردد.

میلان؛ دومی باارزش

در حالی که تصور می‌شد باشگاه میلان با استفانو پیولی برنامه‌های فصل بعد را پیش ببرد، ولی رسانه‌های ایتالیایی خبر از برکناری او در پایان فصل می‌دهند. دومی برای میلان که در ماه‌های اکتبر و نوامبر از کورس قهرمانی جا ماند، نمی‌تواند نتیجه بدی باشد. میلان هفته قبل در دربی دلامادونینا شکست خورد تا جشن قهرمانی دشمن را در خانه‌اش ببیند. حالا پیولی می‌خواهد تیمش آن شکست را جبران کند تا شاید حتی خودش هم اندک شانسی برای ماندن در سن‌سیرو داشته باشد. در هر صورت این تیم میلان هم مثل رقیب امشب خودش نیاز به پوست‌اندازی دارد.

آخرین بازی
۲۲ اکتبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری سری A ایتالیا، میلان در سن‌سیرو مقابل یوونتوس با یک گل شکست خورد. لوکاتلی بازیکن سابق میلان تک‌گل آن بازی را وارد دروازه تیم پیشین خودش کرد.

آمار بازی
۲۴۰) از سال ۱۹۰۱ تیم‌های یوونتوس و میلان ۲۴۰ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که بیانکونری ۹۳ برد کسب کرده، روسونری ۷۰ برد داشته و ۷۷ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۷۷) در ۱۷۷ دیدار بین یوونتوس و میلان در تاریخ سری A ایتالیا، یووه ۶۸ برد داشته و میلان ۵۴ بازی را برده است. ۵۵ بازی بین این دو تیم هم مساوی شد.
۲) یوونتوس در ۱۰ بازی آخرش مقابل میلان در تمامی رقابت‌ها فقط ۲ برد کسب کرده است. ۴ بازی مساوی شده و ۴ بازی را هم میلان برده. پیش از این ۱۰ بازی، یووه در ۹ بازی متوالی موفق به شکست میلان شده بود.
۴) یوونتوس در ۴ بازی آخر خانگی‌اش مقابل میلان پیروز نشده است. ۲ برد و ۲ تساوی برای میلان به ثبت رسیده. آخرین برد یووه مقابل میلان در خانه به نوامبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد.
۵) میلان در بازی رفت بعد از ۵ بازی شکست‌ناپذیری مقابل یوونتوس تن به شکست داد.
۱) یووه در این فصل فقط یک شکست خانگی داشته که آن باخت مقابل اودینزه رقم خورد.
۴۷) عملکرد خط حمله یوونتوس در فصل جاری ضعیف بوده. شاگردان مکس آلگری فقط ۴۷ گل زده‌اند و تیم‌های اینتر، میلان، رم، آتالانتا، ناپولی و بولونیا همگی آماری بهتر نسبت به بانوی‌پیر داشته‌اند.

مصدومان و محرومان
مویزه کین و فابیو میرتی مصدومان یوونتوس برای این بازی هستند. در سمت مقابل هم میلان از سیمون کیائر و پیره کالولو نمی‌تواند استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شچنسنی، گاتی، برمر، دانیلو، کامبیاسو، مک‌کنی، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ، کیزا و ولاهوویچ
میلان: مانیان، موسی، تیاو، گابیا، فلورنتسی، عدلی، ریندرز، پولیشیچ، لوفتوس‌چیک، لیائو و ژیرو
 

منبع: خبـر ورزشی