آمادگی کامل داریم مردم در برگزاری سفر اربعین مشارکت داشته باشند
آمادگی کامل داریم مردم در برگزاری سفر اربعین مشارکت داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در نشست پاسخگویی وزیر کشور به مردم، گفت: هرجا دغدغه مردم وجود دارد، وزارت کشور حضور جدی و خالصانه دارد، در بلایای طبیعی، سفر اربعین، انتخابات، در مسائل فرهنگی وزارت کشور حضور دارد. اقدام ارزشمند فراجا در حمایت از خانواده و ارزش‌های اسلامی در […]

- آمادگی کامل داریم مردم در برگزاری سفر اربعین مشارکت داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در نشست پاسخگویی وزیر کشور به مردم، گفت: هرجا دغدغه مردم وجود دارد، وزارت کشور حضور جدی و خالصانه دارد، در بلایای طبیعی، سفر اربعین، انتخابات، در مسائل فرهنگی وزارت کشور حضور دارد. اقدام ارزشمند فراجا در حمایت از خانواده و ارزش‌های اسلامی در حوزه نظارت و فرماندهی و مدیریت وزارت کشور تحقق پیدا کرده است و جا دارد به این مسئولان خداقوت عرض کنم. امروز با حضور وزیر کشور، دغدغه‌های مردم به صورت حضوری توسط نمایندگان آنها بیان می‌شود.

در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور نیز با تشکر از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برای برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان، گفت: وظیفه دولت مردمی این است که حرف مردم را خوب بشنود و مشکلات را با کمک خود مردم حل کند.

در ادامه این نشست، مجتبی مختاری مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس به ضرورت جنگ شناختی با دشمن و مقابله با ریشه‌های آسیب جوانان و دانش آموزان و لزوم حمایت وزارت کشور و برنامه‌ریزی ملی و فراگیر در این زمینه اشاره کرد

احمد وحیدی هم گفت: اقدامات و برنامه‌های شما را تایید و پشتیبانی می‌کنیم. اساس و مبانی نظری شما را قبول داریم. ما باید جامعه منتظر ظهور را آماده کنیم. رهبری هم به لزوم ایجاد جامعه مهدوی اشاره کرده‌اند که مقدمه تمدن نوین اسلامی است. شما روی سن دانش‌آموز و نوجوان کار کردید که باید طیف زیادی را در بر بگیرد و شناخت آنها هم باید عمیق باشد. باید هم افزایی و حرکت در نقشه واحد را دنبال کنیم.

در ادامه فولادپور مدیرعامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها درباره ساماندهی تشکل‌های مردمی و شناخت توانمندی آنها و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال، رتبه‌بندی تشکل‌های مردم نهاد، وجود اتحادیه برای تشکل‌های مردم نهاد، تصویب قانون برای این تشکل‌ها صحبت کرد.

وزیر کشور هم در این زمینه گفت: مجموعه شما موفق بوده و کارنامه خیلی خوبی داشته است. رتبه‌بندی تشکل‌ها در دستور کار قرار دارد. پیشنهاد ایجاد اتحادیه خوب است البته به نوعی از اتحادیه داریم ولی باید آن را تثبیت و پایدار کنیم. وجود قانون هم می‌تواند برای تشکل‌های مردم نهاد موثر باشد. می‌توانیم ایجاد قرارگاه مشارکت مردمی در همه مسائل را دنبال کنیم. ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است و باید دنبال شود. چند تشکل‌ مردم نهاد مهم باید محور این ارتباط باشند.

هم‌چنین محمدحسین طبرستان راد رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی کشور به اهمیت سفر اربعین برای ایجاد زمینه برای آماده‌سازی ظهور و فتح قدس و لزوم برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسئولان برای مشارکت مردم در برگزاری این مراسم اشاره کرد.

وزیر کشور هم در این زمینه بیان کرد: اربعین یک پدیده تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است و خیلی مانده است تا ظرفیت اربعین را بشناسیم، ولی تا همین حد هم دستاورد‌های بزرگی داشته است. هر برنامه و خلاقیت در این زمینه حالا حالا‌ها جای کار دارد. اساس کار ما این است؛ هرجا مردم می‌توانند کمک کنیم تا وارد شوند. گفتیم کاملا آمادگی داریم که مردم در برگزاری سفر اربعین مشارکت داشته باشند. هر پیشنهادی در این زمینه دارید به ما ارائه کنید. ما از آنها استقبال می‌کنیم. مدت سفر اربعین باید تنظیم و توزیع شود تا به اندازه کافی امکانات وجود داشته باشد. در کنار مردم باید از حمایت دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها هم استفاده کنیم. تقویت مواکب مردمی برای ما یک اصل است.

+