ایران از هر ابتکار سازنده‌ای درباره افغانستان حمایت می‌کند
ایران از هر ابتکار سازنده‌ای درباره افغانستان حمایت می‌کند

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان تاکید کرد که صلاحیت‌های نماینده ویژه سازمان ملل باید مشخص باشد. او گفت: باید از هر ابتکاری که سازنده باشد، مانند تعیین نماینده‌ای با صلاحیت‌های مشخص که به بهبود شرایط افغانستان کمک کند، استقبال کرد. کاظمی قمی در این گفتگو همکاری کنونی تهران با […]

- ایران از هر ابتکار سازنده‌ای درباره افغانستان حمایت می‌کند

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان تاکید کرد که صلاحیت‌های نماینده ویژه سازمان ملل باید مشخص باشد.

او گفت: باید از هر ابتکاری که سازنده باشد، مانند تعیین نماینده‌ای با صلاحیت‌های مشخص که به بهبود شرایط افغانستان کمک کند، استقبال کرد.

کاظمی قمی در این گفتگو همکاری کنونی تهران با کابل را بی‌نظیر خواند.

وی درباره به رسمیت نشناختن حکومت سرپرست طالبان، توضیح داد: به رسمیت شناختن حکومت‌ها به خواست و اراده مردم آن کشور وابسته است. آن‌چه بار‌ها مطرح کرده‌ایم این است که آن‌چه مردم افغانستان می‌گویند، مورد تایید و حمایت ما خواهد بود.

او در بخشی از سخنان خود تحولات افغانستان را مسئله‌ای تاثیرگذار بر منافع امنیت ملی کشور‌های همسایه عنوان کرد و افزود که جهان باید بپذیرد که برای رسیدگی به مشکلات افغانستان و برطرف کردن نگرانی‌ها نسبت به مسئله وحشت افکنی، به اجماع منطقه‌ای و همکاری مشترک کشور‌ها درباره افغانستان نیاز است.

وی گفت: اگر جامعه جهانی نسبت به مسئله وحشت افکنی نگران است، باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم با همکاری مشترک، به‌ویژه با کشور‌های همسایه، به این حکومت کمک کنیم.

این مقام بلندپایه ایران همچنین تلاش‌های حکومت سرپرست طالبان جهت اعتمادسازی را لازمه تقویت همکاری تهران و کابل خواند.

منبع: ایرنا 

+