به گزارش خبرنگار مهر، کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در راستای برگزاری اولین نشست خود برای تعیین تکلیف هدایت تیم ملی، روز یکشنبه مجدد تشکیل جلسه داد تا در مورد گزینه‌های داخلی و خارجی مطرح به جمع بندی برسد. اولین نتیجه این نشست که با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال برگزار شد منتفی شدن تمدید […]

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در راستای برگزاری اولین نشست خود برای تعیین تکلیف هدایت تیم ملی، روز یکشنبه مجدد تشکیل جلسه داد تا در مورد گزینه‌های داخلی و خارجی مطرح به جمع بندی برسد.

اولین نتیجه این نشست که با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال برگزار شد منتفی شدن تمدید قرارداد با «هاکان دمیر» به عنوان سرمربی تیم ملی بود. بدین ترتیب دیگر گزینه‌های داخلی و خارجی مورد نظر برای هدایت تیم ملی بسکتبال مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند.

بر این اساس و با نظر اعضای کمیته فنی، ۲ مربی داخلی و ۲ مربی خارجی از کشورهای اسلوونی و ایتالیا گزینه‌های هدایت تیم ملی بسکتبال در دوره جدید هستند.

به گفته سعید تابش نیا سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال، «رادوان تریفانوویچ» مربی ۵۴ ساله اهل اسلوونی و «مارکو راموندینو» از ایتالیا که ۴۳ ساله است، گزینه‌های خارجی برای حضور در راس تیم ملی بسکتبال هستند. وی به دلیل در جریان بودن رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، از اشاره به دو گزینه داخلی مورد تأیید کمیته فنی امتناع کرد اما در مورد آنچه در نشست این کمیته گذشت و مصوبات و خروجی آن، به طور کامل توضیح داد.

ارزیابی ۹ مربی داخلی و خارجی

سعید تابش نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نشست دوم کمیته فنی برای بررسی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بسکتبال به مدت ۵ ساعت ادامه داشت، گفت: در نشست نخست کمیته فنی در مجموع ۹ گزینه شامل ۵ مربی خارجی و ۴ مربی داخلی برای هدایت تیم ملی پیشنهاد شده بودند. قرار بود شرایط و پیشینه این مربیان بر اساس سیاست‌های فدراسیون و میزان تطابق با آن، بررسی و نظر اعضا اعمال شود.

دو مربی خارجی برای هدایت تیم ملی

وی ادامه داد: هیچ یک از اعضای کمیته فنی روی هاکان دمیر و ادامه همکاری با او نظر مثبتی نداشتند بنابراین او از فهرست گزینه‌ها خارج شد. از میان ۴ مربی خارجی باقی مانده، توافق روی دو مربی اهل اسلوونی و ایتالیا حاصل شد.

معرفی گزینه‌های خارجی از اسلوونی و ایتالیا

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در مورد این مربیان خارجی توضیح داد و گفت: «رادوان تریفانوویچ» یکی از مربیان موردنظر است. او اهل اسلوونی و ۵۴ ساله است. رزومه خوبی دارد و مربیگری تیم ملی کشورش را هم در کارنامه دارد ضمن اینکه سابقه همکاری با تیم‌های پایه را هم دارد. «مارکو راموندینو» هم گزینه ایتالیایی است که در حال حاضر مربی تیم زیر ۲۳ سال کشورش هم است. او ۴۲ ساله است و در زمینه بسکتبال پایه و جوانگرایی که مورد تاکید فدراسیون است، تبحر بالایی دارد.

۲ مربی داخلی هم گزینه هستند

تابش نیا در مورد گزینه‌های داخلی نیز گفت: از میان ۴ مربی داخلی پیشنهاد شده هم کمیته فنی در مورد ۲ مربی به جمع بندی رسید. البته به خاطر در جریان بودن لیگ برتر و شاغل بودن این مربیان، فعلاً نامی از آنها نمی بریم.

اعلام مصوبه کمیته فنی به هیأت رییسه

وی ادامه داد: جمع بندی نشست اخیر کمیته فنی در اختیار هیأت رییسه قرار می‌گیرد. البته با توجه به مصوبه کمیته فنی قاعدتاً هیأت رییسه مشکلی با نتیجه ندارد و فقط باید از حیث اداری درجریان روند کار و موضوعات قرار بگیرد.

آغاز مذاکره با گزینه‌های خارجی

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در مورد روند مذاکره با ۴ مربی داخلی و خارجی مورد تأیید این کمیته برای هدایت تیم ملی تصریح کرد: به منظو از دست ندادن زمان به زودی فدراسیون با مربیان خارجی موردنظر وارد مذاکره می‌شود و از طریق مدیر برنامه‌های آنها مواردی مانند رقم قرارداد، چگونگی رفت و آمد و همکاری و … را بررسی می‌کند.

مذاکره با مربیان داخلی بعد از اتمام لیگ

تابش نیا در عین حال تاکید کرد: رقابت‌های لیگ برتر همچنان در جریان است و به همین دلیل فعلاً با مربیان داخلی مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد. احتمالاً روند مذاکره با مربیان خارجی موردنظر تا پایان لیگ طول می‌کشد. آن زمان می‌توان بدون دغدغه با مربیان داخلی که قاعدتاً در دسترس هم هستند وارد مذاکره شد. نتیجه مذاکره با این مربیان داخلی و خارجی، جمع بندی شده و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

منبع: مـهر

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.