به گزارش زیرنویس، هنگامی که بنزین شما رو به اتمام است به غیر از توجه به نشانگر کم بودن سوخت چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. نکات مهم هنگام تمام شدن بنزین خودرو به شرح زیر است. خودداری از رانندگی با سرعت بالا رانندگی با سرعت بالا شما را در معرض […]

به گزارش زیرنویس، هنگامی که بنزین شما رو به اتمام است به غیر از توجه به نشانگر کم بودن سوخت چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. نکات مهم هنگام تمام شدن بنزین خودرو به شرح زیر است.

خودداری از رانندگی با سرعت بالا

رانندگی با سرعت بالا شما را در معرض تصادفات قرار می دهد و هدررفت بنزین نیز بیشتر خواهد شد. همچنین می تواند بهره وری سوخت را کاهش دهد. بنابراین، هنگامی که متوجه شدید سطح بنزین پایین است، با سرعت کمتری رانندگی کنید.

خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع یا A/C

سیستم تهویه مطبوع وسیله نقلیه شما فشار زیادی به موتور وارد می کند که می تواند مسافت پیموده شده بنزین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگرچه این یک راه حل دائمی نیست، اما خاموش کردن کولر هنگام روشن شدن چراغ نشانگر سوخت می تواند به صرفه جویی در مصرف بنزین کمک کند.

سطح بنزین خودرو را زیر نظر داشته باشید

آخرین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که حداقل یک چهارم مخزن بنزین را در اتومبیل خود پر نگه دارید. با این کار فرصت کافی برای رفتن به پمپ بنزین خواهید داشت.

نتیجه گیری

همیشه قبل از رفتن به یک سفر طولانی، مطمئن شوید که بنزین کافی در باک خود دارید. فکر نکنید که با پر کردن کمتر باک بنزین می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. همیشه باید به یاد داشته باشید که باک بنزین را بر اساس استفاده خود پر کنید، در غیر این صورت ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد و آسیب بیشتری به خودرو وارد کند.

منبع خبر: رکنـا

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.