براساس اعلام «امید شریفی»، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران مجاز شد. این اقدام با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا صورت گرفته است. هدف از آزادسازی تردد با پلاک بین‌المللی، تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است. براساس اعلام «امید شریفی»، مدیر […]

 براساس اعلام «امید شریفی»، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران مجاز شد. این اقدام با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا صورت گرفته است. هدف از آزادسازی تردد با پلاک بین‌المللی، تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است.

براساس اعلام «امید شریفی»، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران مجاز شد. این اقدام با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا صورت گرفته است. هدف از آزادسازی تردد با پلاک بین‌المللی، تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است.

مهردر خبری نوشت:تا پیش از این تمامی خودروهای خارجی برای ورود به ایران و تردد در جاده‌های کشور، ملزم به دریافت و نصب پلاک گذرموقت بودند. این کار باعث می‌شد تا گردشگران برای مدت‌ها در مرزهای ایران معطل شوند. اکنون کانون جهانگردی و اتومبیلرانی امیدوار است با حذف این الزام، گردشگران میل بیشتری برای سفر به ایران با خودروهای شخصی داشته باشند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی طی سالیان اخیر پیگیر مسئله حذف پلاک گذرموقت و آزادسازی تردد با پلاک بین‌المللی در ایران بوده است. با پیگیری‌های این سازمان و با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوع بلامانع‌بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

پلاک بین‌المللی

امید شریفی در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی گفت: «ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران بلامانع است. فقط خودروهایی که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به کشور را دارند بایستی در مبادی ورودی پلاک گذر موقت دریافت کنند.»

مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اجرای طرح تسهیل تردد خودروهای خارجی در ایران را در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم درباره اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری دانست. وی همچنین تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران را در اجرای این طرح تاثیرگذار قلمداد کرد.

گردشگری

شریفی در پایان سخنانش افزود: «سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. ازاین‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

+

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.