ساخت پهپاد با موتور انفجار دوار!
ساخت پهپاد با موتور انفجار دوار!

 سیستم پیشران این پهپاد، راه را برای ساخت هواپیماها و موشک‌های مافوق صوت باز خواهد کرد. یک شرکت خصوصی چینی به نام Thrust-to-Weight Ratio Engine موفق به آزمایش یک موتور چرخشی انفجاری برروی یک پهپاد شده است. این اولین آزمایش از این قبیل به شمار می‌رود و پیش از این تنها آزمایش‌های ابتدایی در این […]

 سیستم پیشران این پهپاد، راه را برای ساخت هواپیماها و موشک‌های مافوق صوت باز خواهد کرد.

یک شرکت خصوصی چینی به نام Thrust-to-Weight Ratio Engine موفق به آزمایش یک موتور چرخشی انفجاری برروی یک پهپاد شده است. این اولین آزمایش از این قبیل به شمار می‌رود و پیش از این تنها آزمایش‌های ابتدایی در این زمینه انجام شده بود.

از این پهپاد چه می‌دانیم؟

موتور انفجار دوار خدمت بزرگی در زمینه توسعه سیستم‌های حمل و نقل مافوق صوت از جمله هواپیماها و موشک‌ها خواهد بود و یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این سیستم محرکه، کاهش مصرف سوخت آن است.

این شرکت چینی با همکاری موسسه تحقیقات و فناوری صنعتی دانشگاه چونگ کینگ، موفق به ساخت این محصول شده و این موتور انفجار چرخشی، FB-۱ نام گرفته است.

برای آزمایش این پیشرانه، از یک هواپیمای بدون سرنشین به طول ۵ متر استفاده شد و این آزمایش در استان گانسو انجام گرفت که البته اطلاعات دقیقی درباره مکان انجام این تست در اختیار نیست. در یکی از تصاویر منتشره، پهپاد را در امتداد باند فرودگاه می‌بینیم و اطلاعات بیشتری درباره آزمایش این پرواز ارائه نشده است.

معجزه چینی‌ها: ساخت پهپاد با موتور انفجار دوار!

موتورهای انفجار مثل FB-۱ که یک موتور انفجار چرخشی است، قادرند تا در سرعت مافوق صوت حرکت کرده و تا یک سوم در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهند کرد. نقطه قوت اصلی این موتورها، توانایی کنترل نیروی رانش از صفر تا حداکثر است و این چیزی است که موتورهای جت از آن بهره‌مند نیستند.

پیش از این نیز این شرکت چینی اعلام کرده بود که به نیروی رانش ۱۰۰۰ نیوتن (در حدود ۱۰۰ کیلوگرم) رسیده که برای کاربردهای پهپادی کافی به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که موتور انفجار چرخشی FB-۱ تا چند سال آینده تولید شود.

خبرآنلاین

+