مقامات عالیرتبه کشورها دفتر یادبود شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای خدمت را امضا کردند
مقامات عالیرتبه کشورها دفتر یادبود شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای خدمت را امضا کردند

مقامات عالیرتبه کشورها با حضور در سفارتخانه و کنسولگری ها جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشوردفتر یادبود شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و سایر همراهان در حادثه سقوط بالگرد در ایران را امضا کردند.

حضور نخست‌وزیر ژاپن در سفارت ایران در توکیو برای همدردی با دولت و ملت ایران

حضور نخست‌وزیر ژاپن در سفارت ایران در توکیو برای همدردی با دولت و ملت ایران

زیرنویس سیاسی : عصر امروز( چهارشنبه ) به وقت محلی نخست‌وزیر ژاپن، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، دفتر یادبود شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، حسین امیرعبداللهیان و سایر همراهان در حادثه سقوط بالگرد در ایران را امضا کرد .

به گزارش زیرنویس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، فومیو کیشیدا در این مراسم مراتب تسلیت و همدردی خود با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های داغدار را ابراز کرد.

وی با یادآوری گفت‌وگوهای حضوری و تلفنی خود با رئیس‌جمهور فقید کشورمان، بر اهمیت گسترش روابط ژاپن و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

برگزاری مراسم یادبود شهدای خدمت در سرکنسولگری ایران در جده

مراسم گشایش دفتر یابود شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه آنها، در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده برگزار شد.

به گزارش زیرنویس از وزارت امور خارجه ، مدیر کل دفتر وزارت خارجه پادشاهی عربستان سعودی در مکه مکرمه (جده) با حضور در سرکنسولگری کشورمان، ضمن ابراز تسلیت و همدردی پادشاهی عربستان سعودی با دولت و مردم کشورمان، متن تسلیتی را نوشت.

بر اساس اعلام سرکنسولگری ایران در جده، جمعی از سرکنسول‌های مستقر در جده و همچنین رئیس مجمع فقه اسلامی، جمعی از معاونین و نمایندگان سازمان همکاری اسلامی و سایر سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی مستقر در جده، با امضا دفتر یادبود و قرائت قرآن و دعا، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

سفرا و دیپلمات‌های خارجی به شهدای خدمت در سفارت ایران در انگلیس ادای احترام کردند

سفرا و دیپلمات‌های خارجی به شهدای خدمت در سفارت ایران در انگلیس ادای احترام کردند

سفرا و دیپلمات‌های خارجی به شهدای خدمت در سفارت ایران در انگلیس ادای احترام کردند

زیرنویس سیاسی : شماری از سفرا و دیپلمات‌های خارجی با حضور در محل سفارت کشورمان در انگلیس، به شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران و سایر شهدای سانحه هوایی، ادای احترام کردند.

به گزارش زیرنویس از وزارت امور خارجه ، نمایندگان کشورها ابتدا مورد استقبال علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت ایران در لندن قرار گرفته و در گفت‌وگو با وی، این ضایعه ناگوار را تسلیت گفتند. آن‌ها همچنین ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران، دفتر یادبودی را که به همین مناسب در سفارت گشوده شده است، امضاء کردند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

این ضایعه ناگوار تاکنون با موجی از واکنش‌ها در سراسر جهان مواجه شده است. دیروز پرچم سازمان ملل متحد در مقرهای این سازمان در نیویورک، وین، ژنو و لندن به حالت نیمه برافراشته درآمد.

حضور نخست‌وزیر گرجستان در سفارت ایران برای امضای دفتر یادبود شهدای خدمت

حضور نخست‌وزیر گرجستان در سفارت ایران برای امضای دفتر یادبود شهدای خدمت

زیرنویس سیاسی : ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیر گرجستان امروز( چهارشنبه ) با حضور در سفارت کشورمان در تفلیس، دفتر یادبود شهیدان آیت الله رئیسی، امیرعبدالهیان و سایرهمراهان‌شان را امضا کرد.

به گزارش زیرنویس از وزارت امور خارجه ، نخست وزیر گرجستان همچنین در گفت‌وگو با محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس مراتب تسلیت و تاثر خود و دولت و مردم گرجستان از حادثه سقوط بالگرد که منجر به شهادت رئیس جمهور و جمعی از مقامات کشورمان شد را ابراز داشت.

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.