اوسمار ویرا در نشست خبری پیش از تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم، می خواهم این حادثه اخیر را تسلیت بگویم و با همه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند، ابراز همدردی کنم. وی افزود: سه بازی […]

- به شایعه اختلاف اورونوف و آل‌کثیر توجه نمی‌کنم/ بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را داشتیم/ بعد از ۳ بازی آخر درباره تمدید قرارداد صحبت می‌کنیم

 اوسمار ویرا در نشست خبری پیش از تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم، می خواهم این حادثه اخیر را تسلیت بگویم و با همه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند، ابراز همدردی کنم.

وی افزود: سه بازی به پایان لیگ مانده و ما هر بار می‌گوییم که چقدر بازی ها برای ما جهت رسیدن به هدف مان مهم است. بازی با استقلال خوزستان خیلی مهم و سخت است. بعد از تقویم فشرده‌ای که چهار روز به چهار روز بازی داشتیم، این وقفه خوب بود برای ریکاوری روحی و تاکتیکی و بچه‌ها توانستند به شرایطی که می‌خواهند برسند. می‌دانیم که عوامل تیم استقلال خوزستان هم در این مدت روی تیم‌شان کار کرده‌اند. ما روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کردیم. امیدوارم فردا با حضور هواداران بازی خوبی انجام شود. استقلال خوزستان نسبت به نیم‌فصل اول خیلی بهتر شده است و امیدوارم بازی خوب و جذابی برای هر دو تیم باشد.

اوسمار در واکنش به سؤالی درباره موقعیت‌سوزی بازیکنان پرسپولیس در بازی‌های قبل و اینکه آیا در وقفه پیش آمده لیگ روی این موضوع کار شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم این وقفه کمک کرد بازیکنان از نظر روحی و روانی و تاکتیکی روی خودشان کار کنند. این موضوع هم در دستور کارمان بود. هماهنگی بیشتر و تمام‌کنندگی بیشتر هم بود، اما اگر شما به آمار نگاه کنید تیمی که بیشتر گل زده و کمتر گل خورده در نیم‌فصل دوم، پرسپولیس است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به آخرین وضعیت یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی و اینکه آیا امکان دارد یکی از این دو بازیکن در بازی‌های آینده به میدان بروند، تصریح کرد: خیر، در این فصل از آنها استفاده نمی‌کنیم.

این مربی برزیلی درباره بحث تمدید قراردادش با سرخپوشان و اینکه گفته می‌شود توافق نهایی انجام شده است، توضیح داد: یک صحبت‌هایی درباره تمدید قرارداد شده است، اما همگی تمرکزمان را روی سه بازی آینده گذاشتیم و بعد از این سه بازی درباره آن صحبت می‌کنیم.

«عیسی آل‌کثیر و اوستون ارونوف در بازی قبلی مقابل هوادار اصلاً رابطه خوبی با هم نداشتند و فقط یک بار به یکدیگر پاس دادند. آیا تذکری در این مورد به آنها داده شده است؟»، اوسمار در پاسخ به این طرح این پرسش تصریح کرد: ببخشید اول سؤال‌تان خندیدم، اما ما این چیزها را آنالیز نمی‌کنیم. شاید اوستون و عیسی یک پاس به یکدیگر بدهند و همان پاس هم منجر به گل شود. شاید همان پاسی که شما می‌گویید ممکن بود منجر به گل ما شود. من به این چیزها زیاد توجه نمی‌کنم.

وی در مورد اینکه امید عالیشاه همه ضربات ایستگاهی را می‌زند و آیا این موضوع با نظر کادرفنی انجام می شود یا خیر، گفت: اگر مواقع مختلف را نگاه کنید، فقط امید عالیشاه نیست. گاهی سروش رفیعی و گاهی سینا اسدبیگی هم می‌زنند. فرقی نمی‌کند کدام بازیکن بزند، چون هر بازیکنی ضربه ایستگاهی را بزند می‌داند توپ را کجا بزند. ما این ضربات را تمرین می‌کنیم. کرنر باشد با پاس کوتاه شروع می کنیم و یا ضربات ایستگاهی باشد؛ فرقی نمی‌کند کدام بازیکن بزند.

«به تازگی تیم‌ها یک مربی مختص ضربات ایستگاهی استخدام می‌کنند. این موضوع در پرسپولیس بر عهده چه کسی است؟»، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش تأکید کرد: ما یک نفر خاص نداریم. ما در تمرینات و قبل از تمرینات با کادر فنی صحبت و با مشورت هم این کار را می‌کنیم.

اوسمار در واکنش به این موضوع که او برخلاف سرمربیان دیگر در نشست‌های خبری فقط در مورد نکات تاکتیکی تیم خودش صحبت می‌کند و این موضوع قابل تقدیر است، گفت: در کنفرانس‌های اخیر من ضرب‌المثل‌های زیادی گفتم، امیدوارم ضرب‌المثل امروز من را هم متوجه شوید. درباره داور باید بگویم، داوری مثل بلیت بخت‌آزمایی است؛ گاهی ممکن است به نفع شما باشد و گاهی به ضرر شما، اما تیمی که کارش را به خوبی انجام دهد می‌تواند علیرغم تصمیمات داور بازی را با موفقیت به پایان برساند.

وی درباره وضعیت عبدالکریم حسن و اینکه آیا از او در بازی آینده استفاده می‌کند، گفت: خارج از مسائل فنی، شاید اگر هر کسی هم جای من بود این تصمیم را می‌گرفت که به عبدالکریم حسن اجازه بدهد تا برود. چون تولد فرزند فقط یک بار اتفاق می‌افتد. من بحث انسانی را نگاه کردم چون خودم این تجربه را داشتم. وقتی دختر من به دنیا می‌آمد، ما یک بازی حساس داشتیم و من نتوانستم کنار خانواده و دخترم باشم. تا امروز هم خودم را مقصر می‌دانستم که چرا این شغل را انتخاب کردم. پس از نظر انسانی خودم را جای آن شخص می‌گذارم و این تصمیم را گرفتم. عبدالکریم حسن امروز به تمرین اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: تور تراکتور برای جذب مدافع پرسپولیس/ متهم ردیف اول دربی در راه تبریز

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.