۴ دستوری که مغز شما را برابر «آلزایمر» مقاوم می‌کند
۴ دستوری که مغز شما را برابر «آلزایمر» مقاوم می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایندگرین، مغز مرکز کنترل بدن شماست و هر قسمت بر عملکردهای مختلف نظارت دارد. هیپوتالاموس هورمون‌هایی تولید می کند که گرسنگی، خلق و خو، ضربان قلب و دمای بدن شما را تنظیم می‌کند. بخش جلویی مغز یا لوب فرونتال در تصمیم گیری نقش دارد.  هیپوکامپ به نگهداری خاطرات […]

- ۴ دستوری که مغز شما را برابر «آلزایمر» مقاوم می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایندگرین، مغز مرکز کنترل بدن شماست و هر قسمت بر عملکردهای مختلف نظارت دارد. هیپوتالاموس هورمون‌هایی تولید می کند که گرسنگی، خلق و خو، ضربان قلب و دمای بدن شما را تنظیم می‌کند. بخش جلویی مغز یا لوب فرونتال در تصمیم گیری نقش دارد.  هیپوکامپ به نگهداری خاطرات کوتاه مدت و ذخیره آنها برای ذخیره طولانی مدت کمک می‌کند.

هیپوکامپ با افزایش سن مستعد کوچک شدن می‌شود (که با زوال شناختی و شرایطی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است) و سبک زندگی ممکن است این روند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nutrients نشان داد که خوردن پروتئین های حیوانی به طور خاص می‌تواند به حفظ حجم هیپوکامپ و حافظه کمک کند.

تجزیه و تحلیل به طور قاطع نشان داد که مصرف بیشتر پروتئین حیوانی در مقایسه با گیاهان با نرخ انقباض پایین هیپوکامپ مرتبط است. و مشخص شد که خوردن غذاهای دریایی بیشترین تأثیر مثبت را دارد.

۱. پروتئین‌های حیوانی با کیفیت بالا را انتخاب کنید: بسیاری از مردم ممکن است پروتئین با کیفیت بالا مانند منابع بدون چربی گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و حتی پودر‌های پروتئین آب پنیر را دریافت نکنند. محصولات فرآوری شده در این دسته قرار نمی‌گیرند.

۲. ماهی بیشتری بخورید: بیشتر انواع ماهی دارای منابع غنی از اسید‌های چرب EPA و DHA هستند.

۳. چیز‌های جدید بیاموزید: همانطور که برای تقویت عضلات خود ورزش می‌کنیم، می‌توانیم مغز خود را برای تقویت حافظه نیز تمرین دهیم. سرگرمی‌هایی مانند یادگیری زبان، نواختن ساز، خواندن یا نوشتن می‌تواند به حفظ و بهبود شناخت کمک کند.

۴. در ارتباط بمانید: شبکه اجتماعی شما یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده سلامت روان شما است. در حالی که این روز‌ها به نظر می‌رسد همه افراد وقت کمی دارند، ملاقات با دوستان یا نشستن برای یک شام خانوادگی می‌تواند تاثیر عمیقی بر سلامت شناختی بلندمدت شما داشته باشد.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.