سبک زندگی ما و غذاهایی که می‌خوریم، تعیین می‌کنند که بدن ما از لحاظ بیولوژیکی چقدر زودتر یا دیرتر پیر شود. رژیم غذایی ناسالم یا رژیمی که فاقد مواد مغذی ضروری و سرشار از قندها و چربی‌های ناسالم است، می‌تواند منجر به التهاب مزمن، استرس اکسیداتیو، مشکلات متابولیک و درنهایت تسریع روند پیری و افزایش […]

 سبک زندگی ما و غذاهایی که می‌خوریم، تعیین می‌کنند که بدن ما از لحاظ بیولوژیکی چقدر زودتر یا دیرتر پیر شود.

رژیم غذایی ناسالم یا رژیمی که فاقد مواد مغذی ضروری و سرشار از قندها و چربی‌های ناسالم است، می‌تواند منجر به التهاب مزمن، استرس اکسیداتیو، مشکلات متابولیک و درنهایت تسریع روند پیری و افزایش سن بیولوژیکی ‌شود. بهتر است از مصرف زیاد این دو گروه غذایی بپرهیزید تا روند پیری بیولوژیکی را به تعویق بیندازید:

۱) غذای سرخ‌شده

غذاهای سرخ‌شده مانند ناگت مرغ، همبرگر و سیب زمینی سرخ‌شده اغلب حاوی چربی‌های ترانس هستند و باعث بروز التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن می‌شوند، پیری سلولی را تسریع می‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهند.

۲) گوشت‌های فرآوری‌شده

مصرف ژامبون، هات داگ، سالامی، سوسیس و کالباس که اغلب دارای مواد نگهدارنده زیادی مانند سدیم و نیترات هستند، از طریق ترویج استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن و آسیب سلولی، منجر به پیری بیولوژیکی می‌شود.

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.