بلایی که تنهایی سر مردان می‌آورد
بلایی که تنهایی سر مردان می‌آورد

خبرانلاین نوشت: مطالعات انجمن غدد درون‌ریز در شیکاگو نشان می‌دهد انزوای اجتماعی صورت تقویت‌یافته‌ای از استرس روانی-اجتماعی به شمار می‌رود و یک نگرانی رو به رشد در زمینه سلامت عمومی، به‌ویژه در میان افراد مسن است. انزوای اجتماعی با افزایش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها، از جمله اختلالات روانی و نرخ مرگ و میر مرتبط است. […]

- بلایی که تنهایی سر مردان می‌آورد

خبرانلاین نوشت: مطالعات انجمن غدد درون‌ریز در شیکاگو نشان می‌دهد انزوای اجتماعی صورت تقویت‌یافته‌ای از استرس روانی-اجتماعی به شمار می‌رود و یک نگرانی رو به رشد در زمینه سلامت عمومی، به‌ویژه در میان افراد مسن است. انزوای اجتماعی با افزایش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها، از جمله اختلالات روانی و نرخ مرگ و میر مرتبط است.

به طوری که هم‌زمان با همه‌گیری کووید-۱۹، که انزوا و تنهایی به طور قابل توجهی بیشتر شد، محققان نگران افزایش «اپیدمی تنهایی» بودند. بر اساس تحقیقات بالینی قبلی، استرس‌های روانی-اجتماعی و به دنبال آن اختلالات سلامت روان، جزو ریسک‌فاکتورهای اصلی برای پوکی و شکستگی استخوان هستند که این اتفاق در افراد مسن بیشتر است.

مطالعه اخیر پیرامون اثرات جانبی انزوا و تنهایی نشان می‌دهد که تنها ماندن در آقایان، علاوه بر اینکه سلامت روان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه ممکن است برای استخوان‌ها نیز خطرناک باشد.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.