موتور تیم پوچتینو دقیقا در اواخر فصل روشن شد؛ هرچند که آنها دیر راه افتادند اما در ده بازی اخر به هفت برد، دو تساوی و یک باخت دست پیدا کردند تا بتوانند پس از طی کردن دوران کابوس وار اوایل و اواسط فصل، با این نتایج در جایگاه ششم قرار بگیرند و سهمیه پلی […]

- کلوب| سه شیر بعد از یورو به پوچتینو می رسد؟

موتور تیم پوچتینو دقیقا در اواخر فصل روشن شد؛ هرچند که آنها دیر راه افتادند اما در ده بازی اخر به هفت برد، دو تساوی و یک باخت دست پیدا کردند تا بتوانند پس از طی کردن دوران کابوس وار اوایل و اواسط فصل، با این نتایج در جایگاه ششم قرار بگیرند و سهمیه پلی آف لیگ کنفرانس اروپا را کسب کنند.

اکنون پس از جدایی، خبر های دیگری از انگلیس مخابره می شود. رسانه ها و مطبوعات انگلیس درباره پوچتینو و نیمکت تیم ملی انگلیس گمانه زنی های فراوانی انجام می دهند؛ اینکه اگر گرت ساوتگیت با لیستی از بازیکنان آماده و فوق ستاره، نتواند در جام ملتهای اروپای پیش رو به نتایج مطلوب یا بهتر است بگوییم به مقام و عنوان قهرمانی دست پیدا نکند، پوچتینو یکی از گزینه های نشستن بر روی نیمکت سه شیرها خواهد بود.

مرد آرژانتینی در سال ۲۰۲۲ در مصاحبه ای با اتلتیک اذعان کرده بود: «زندگی در انگلیس را ترجیح می دهم و در اینجا من و خانواده ام احساس راحتی و امنی داریم.»

پوچتینو که سابقه کار طولانی در فوتبال انگلیس دارد و با تیم هایی همچون ساوتهمپتون و تاتنهام، بیشتر در دنیای مربیگری معروف و محبوب شد، حالا آماده است تا پس از گرت ساوتگیت، سکان هدایت انگلیسی ها را برعهده بگیرد. با توجه به شناخت پوچ نسبت به فوتبال ملی و باشگاهی انگلیس، انتخاب او در قامت مربیگری سه شیرها، منطقی و عقلانی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پوچ می تواند گزینه جذابی برای آینده فوتبال ملی انگلیس باشد.

هرچند که از سویی دیگر اوضاع منچستر یونایتد هم به قضیه پوچتینو و تیم ملی انگلیس ربط پیدا می کند و اگر تن هاخ، پس از فینال FA کاپ بدون توجه به هر نتیجه ای از تیم اخراج شود – که شواهد و قرائن این جور گواهی می دهند – پوچ آرژانتینی به یکی از گزینه های مربیگری برای شیاطین سرخ هم تبدیل می شود. در تابستان جاری شاهد نقل و انتقالات گرم و داغی بین نیمکت چند باشگاه بزرگ خواهیم بود و رفته رفته و با گذر زمان، نام مربیانی که بر روی همان نیمکت ها می نشینند، مشخص خواهد شد.

به نظر می رسد که مدیران ارشد فوتبال ملی انگلیس، به عوض کردن و تغییر سرمربی تیم ملی پس از هشت سال علاقه دارند و دوست دارند که پوچتینو بعد از اتمام جام ملت‌های اروپا در آلمان، تیم را برای حضوری قدرتمند در جام جهانی ۲۰۲۶ آماده کند. پوچتینو که در این فصل وظیفه هدایت آبی های لندن را برعهده داشت، موفق شد پنجاه و دو درصد بازی های فصل را با برد پشت سر بگذارد؛ در واقع تیم او، به طور میانگین در هر بازی ۱/۸ امتیاز کسب کرد. از طرفی پیشرفت چشمگیر و عملکرد درخشان و استثنایی کول پالمر، زیر نظر پوچ میسر شد و تاثیر قابل توجهی در آینده فوتبال پالمر گذاشت؛ کاری که پوچ در ساوتهمپتون و تاتنهام به خوبی در آن ماهر بود و از بازیکنان جوان و کم نام و نشان، ستاره های فوق‌العاده ای می ساخت.

بدون هیچ شکی ترسیم چنین مسیری و بها دادن به مردی که بلد است چطور استعداد جوان ها را به بهترین شکل ممکن شکوفا کند و به منصه ظهور برساند، نشان دهنده آینده ای روشن برای قهرمانی در مهم ترین تورنمنت ها و عرصه های ملی است.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.