به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، نماینده زاهدان در مجلس یازدهم گفت: ستاد کل نیروهای مسلح، در حال پیگیری موضوع شهادت رئیسی و همراهانش است و تا به حال گزارشی مبنی بر اینکه عملیاتی برای شهادت آنها انجام شده، داده نشده است. از این‌رو اظهارنظر در این مورد درست نیست. فداحسین مالکی، نماینده […]

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، نماینده زاهدان در مجلس یازدهم گفت: ستاد کل نیروهای مسلح، در حال پیگیری موضوع شهادت رئیسی و همراهانش است و تا به حال گزارشی مبنی بر اینکه عملیاتی برای شهادت آنها انجام شده، داده نشده است. از این‌رو اظهارنظر در این مورد درست نیست.

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گفتگویی با رویداد۲۴ در خصوص جزئیات سانحه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی و هیات همراهش انجام داده است که اهم سخنان وی را در ادامه می خوانید؛

* شهادت آقای رئیسی و همراهانش، ضایعه بزرگی برای کشور بود. حتی منتقدان آقای رئیسی هم این روزها همدردی می‌کنند و از صفات مثبت ایشان می‌گویند؛ این نشان‌دهنده انسجام ملی است و اصلاً حرفی از ساختن چهره قدسی از آقای رئیسی نیست.

* آقای رئیسی، کمتر از سه سال سکان‌دار قوه مجریه بودند و نه هشت سال. ایشان در این مدت، تلاش‌هایی را به همراه کابینه خود انجام داده است. در حوزه اقتصاد، مشکلاتی داریم و ضرورت دارد چهره های باتجربه در دولت آینده سرکار بیایند تا معیشت مردم بهبود پیدا کند.

* ستاد کل نیروهای مسلح، در حال پیگیری موضوع شهادت رئیسی و همراهانش است و تا به حال گزارشی مبنی بر اینکه عملیاتی برای شهادت آنها انجام شده، داده نشده است. از این‌رو اظهارنظر در این مورد درست نیست.

* کمیته‌ای با ریاست سردار عبداللهی، که خودشان خلبان هستند برای بررسی حادثه تشکیل شده و تا زمانی که این کمیته گزارشی نداده، نمی توان درباره علت حادثه گمانه زنی کرد.

* شما ملاحظه فرمودید که جو هوایی در استان آذربایجان شرقی به چه شکل بود. اگر قصوری در موضوع پرواز صورت گرفته باشد، قطعاً با بررسی کمیته مذکور کشف شده و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

* اینکه گفته می‌شود مثلاً پهپاد دید در شب نداشتیم یا بالگرد برای دهه‌های گذشته بوده است، هم جزو مسائلی است که بررسی آن به کمیته واگذار شده است. یادمان باشد که سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران، انصافاً در یک موقعیت بسیار بالایی قرار دارد. عملیات وعده صادق که توسط سپاه بر علیه اسراییل صورت گرفت، دنیا را متحیر کرد. اینکه در این شرایط بگوییم در موضوع سقوط بالگرد، زیرساخت‌هایمان مشکل داشته، جای بحث ندارد.

* با شهادت آقای رئیسی، باید به زودی شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشیم. همه نخبگان سیاسی به دنبال این هستند که مشارکت در انتخابات بالا باشد. هرچه مشارکت مردم بالاتر برود، دولت آتی متعهدتر خواهد بود.

* نمونه شرایط کنونی را ما در سال‌های گذشته نداشتیم و همین موضوع مردم را نسبت به انتخابات آتی، حساس‌تر خواهد کرد. این اتفاق دردناک، قطعاً باعث انسجام و وحدت بین مردم خواهد شد و تشییع پیکر این عزیزان، گواه بر این موضوع است.

* امیدوارم دولتمردان در همین چند روزی که تا انتخابات مانده است، اتفاقات خوبی را برای مردم رقم بزنند. در همین زمان، مجلس دوازدهم هم کارش را شروع می‌کند و اگر گره‌هایی از زندگی مردم باز شود، یقین بدانید مشارکت در انتخابات، بیش از گذشته خواهد شد.

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.