روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: برخی اخبار رسمی از تداوم گفت‌وگوهای غیرعلنی علی باقری، سرپرست جدید وزارت امور خارجه، با دولت‌های غربی حکایت می‌کند. خود این مقام مسوول نیز در یکی از تازه‌ترین نظرات خود از تمایل به تنش‌زدایی و بهبود روابط با همسایگان سخن گفت که این امر نیز می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار به […]

- بهار پارسال،بهبود روابط با عربستان، قیمت دلار را کاهش داد و بهار امسال مذاکرات ایران و امریکا در عمان

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: برخی اخبار رسمی از تداوم گفت‌وگوهای غیرعلنی علی باقری، سرپرست جدید وزارت امور خارجه، با دولت‌های غربی حکایت می‌کند. خود این مقام مسوول نیز در یکی از تازه‌ترین نظرات خود از تمایل به تنش‌زدایی و بهبود روابط با همسایگان سخن گفت که این امر نیز می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار به حساب بیاید. علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دیدار با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات گفت: «تنش‌زدایی از مناسبات با همسایگان سیاست قطعی و راهبردی نظام جمهوری اسلامی و راهبرد کارآمد برای همکاری منطقه‌ای است که قطعا استمرار خواهد یافت.»

بدون در نظر گرفتن سیگنال‌های غیررسمی مذاکره با آمریکا در عمان، در صورتی که تنش‌زدایی با کشورهای منطقه بتواند به بهبود روابط تجاری کشور منجر شود، می‌تواند تاثیر چشمگیری بر بازار ارز کشور داشته باشد.

در ماه‌های ابتدایی سال گذشته نیز یکی از عواملی که توانست بازار ارز را بر یک مدار با ثبات حفظ کند مساله بهبود روابط سیاسی با عربستان بود. در این میان مجموعه‌ای از فشار بازارسازی بانک مرکزی نیز از جمله عوامل مهم اقتصادی موثر در روند نرخ ارز است. به نظر می‌رسد بانک مرکزی با تکیه بر دارایی‌های خود در حال تقویت میزان ارز موجود در بازارهای رسمی و غیررسمی کشور است و در نتیجه این تقویت عرضه پتانسیل افزایشی نرخ ارز از بین رفته است.

۲۳۳۰۲

منبع: خبـرآنلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.