به گزارش زیرنویس روزنامه اعتماد نوشت: زمزمه‌ها درباره احتمال لغو ممنوعیت واردات آیفون مربوط به ابلاغ تصویب‌نامه هیات وزیران (مصوب ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) درباره تعیین اصلاحات تعرفه‌ای ۳۷۲ ردیف کالاست که مجموعه‌ای از موارد از جمله کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات برخی از فصول کتاب مقررات […]

- واردات آیفون آزاد می‌شود؟ زیرنویس

به گزارش زیرنویس روزنامه اعتماد نوشت: زمزمه‌ها درباره احتمال لغو ممنوعیت واردات آیفون مربوط به ابلاغ تصویب‌نامه هیات وزیران (مصوب ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) درباره تعیین اصلاحات تعرفه‌ای ۳۷۲ ردیف کالاست که مجموعه‌ای از موارد از جمله کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات را در بر می‌گیرد. این تصویب‌نامه که روز یکم خرداد از سوی محمد مخبر، رییس قوه مجریه ابلاغ شده است، سود بازرگانی گوشی‌های هوشمند با ارزش کمتر از ۱۵۰ دلار را ۶‌درصد و با ارزش بالاتر از ۶۰۰ دلار را ۲۸ درصد تعیین کرده است.

همچنین بر اساس این تصویب‌نامه در صورت لغو ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون، سود بازرگانی تلفن‌های همراه برند اپل ۹۶ درصد خواهد بود. به گزارش زومیت، پیش از این در زمستان ۱۴۰۱ واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن ممنوع شد اما اکنون در پیوست منتشرشده در پایگاه ملی اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات کشور آمده است: «با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد پیش‌بینی خواهد شد.»

ممنوعیت واردات آیفون درحالی ادامه یافته که تا اواسط تابستان ۱۴۰۲، حداقل ۱۶۵۰ میلیارد تومان به دولت ضرر زده است و فعالان این حوزه بارها خواستار لغو این ممنوعیت شده‌اند.

۲۳۳۰۲

منبع: خبـرآنلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.