به گزارش زیرنویس: بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز، یکشنبه، در استان‌های گیلان، مازندران، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال اصفهان و یزد، جنوب ایلام، ارتفاعات خوزستان و چهارمحال و بختیاری در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد […]

به گزارش زیرنویس: بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز، یکشنبه، در استان‌های گیلان، مازندران، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال اصفهان و یزد، جنوب ایلام، ارتفاعات خوزستان و چهارمحال و بختیاری در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه تا پنجشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات مرکزی البرز رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از فردا دوشنبه تا آخر هفته روند افزایش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد. یکشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس مواج هستند.

هشدار نارنجی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اواخر وقت یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای شمال غربی در محدوده ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج دریا در سواحل تا ۲ متر و در فراساحل بیش از ۲ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر در شمال خلیج فارس.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ و سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌‌سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

هشدار زرد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی بین ۱ تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران و آسیب به قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های فراساحلی.

توصیه: منع شنا و فعالیت‌های تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه‌های مختلف.

 

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.