به گزارش زیرنویس، سرهنگ علی قدمی ‌اظهار داشت: ۱۳۱ پرونده در حوزه میراث فرهنگی استان با تلاش های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ در استان، تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است. وی افزود: از دی ماه سال گذشته۱۳۱ پرونده با تعامل و همکاری فرماندهی انتظامی […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ علی قدمی ‌اظهار داشت: ۱۳۱ پرونده در حوزه میراث فرهنگی استان با تلاش های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ در استان، تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته۱۳۱ پرونده با تعامل و همکاری فرماندهی انتظامی استان تشکیل و در این راستا ۵۹ نفر متهم دستگیر شده اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: همچنین در۵ ماهه گذشته تاکنون ۲۱۲ قلم اشیای تاریخی و فرهنگی از افراد سودجو و قاچاقچیان اثار تاریخی در استان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ علی قدمی با اشاره به اینکه ساخت،خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه فلزیاب وهمچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از میراث فرهنگی می باشدگفت: هرگونه کاوش وحفاری به قصد به دست آوردن اموال تاریخی_فرهنگی ممنوع بوده و علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه وآلات وادوات حفاری،مرتکب به شش ماه تا یکسال حبس محکوم می شود و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی تصریح کرد: در مدت یاد و با تلاش های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ۳۳ دستگاه فلزیاب در سطح لرستان کشف و ضبط شده است.

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.