فضای انتخاباتی سرد و بی رمق است
فضای انتخاباتی سرد و بی رمق است

ابوالقاسم قاسم زاده: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در آن «بایدن» رئیس جمهوری کنونی و «ترامپ» از حزب جمهوریخواه، نامزد ریاست جمهوری آینده شده‌اند، به مرحله رقابت‌های حزبی ـ انتخاباتی رسیده است. نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد که با تفاوت چند درصدی، ترامپ از بایدن جلوتر است و همچنان میدان‌دار و صحنه‌آرای انتخابات آینده ریاست جمهوری […]

- فضای انتخاباتی سرد و بی رمق است

ابوالقاسم قاسم زاده: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در آن «بایدن» رئیس جمهوری کنونی و «ترامپ» از حزب جمهوریخواه، نامزد ریاست جمهوری آینده شده‌اند، به مرحله رقابت‌های حزبی ـ انتخاباتی رسیده است.

نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد که با تفاوت چند درصدی، ترامپ از بایدن جلوتر است و همچنان میدان‌دار و صحنه‌آرای انتخابات آینده ریاست جمهوری است. اولین مشکل در این انتخابات، بحران درون دو حزب حاکم درآمریکا است. تجربه دوران ریاست جمهوری گذشته ترامپ در افکار عمومی مردم آمریکا، تجربه‌ای شکست خورده است که منجر به شورش در واشنگتن شد. تجربه ریاست جمهوری بایدن نیز مقبولیت عمومی ندارد.

مشکل دیگرگشوده شدن پرونده فساد اخلاقی و «زن‌بارگی» ترامپ است که این روزها در چند دادگاه قضایی در آمریکا موضوع روز شده است.

بایدن نیز مدتی است به دلیل زوال عقل و بیماری «فراموشی» خبرساز شده است. هر دو نامزد جمهوریخواه و دمکرات، به دلیل کهولت سن، توان مدیریت ریاست جمهوری در کاخ سفید را برای چهارسال آینده ندارند.

قرار است اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن تا ۳ هفته آینده برگزار شود. تا اینجا نظرسنجی‌های عمومی و آماری نشان می‌دهد که فضای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا بسیار سرد و بی‌رمق است؛ زیرا شهروندان آمریکایی از تجربه مدیریتی هر دو نامزد انتخاباتی ناراضی‌اند و رسانه‌های عمومی آمریکا نیز این نارضایتی‌ها را بازتاب می‌دهند.

از سوی دیگر لابی اسرائیلی ـ صهیونیستی در نیویورک و «نهاد اِپک» که افراطیون صهیونیست آمریکا تشکیلات آن را هدایت می‌کنند، با طرفداری از سیاست‌های جنگی نتانیاهو، از هم اکنون طرفداری خود از «ترامپ» را علنی کرده‌اند و «یروندا آبراهامیان» نویسنده و کارشناس خاورمیانه‌ای در آمریکا در مصاحبه خود، پیروزی انتخاباتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را پیش‌بینی کرده و گفته است: «… نسل جوان آمریکایی به صورت طبیعی به حزب دمکرات رأی می‌دهند، اما در انتخابات ماه نوامبر (آینده) بسیاری از این افراد ممکن است در انتخابات شرکت نکنند و در خانه بمانند که باعث می‌شود ترامپ به ریاست جمهوری برسد.

وقتی ترامپ رئیس جمهوری شود، همان کاری را که دوره گذشته ریاست جمهوری‌اش انجام داد، ادامه خواهد داد و سیاست‌های آمریکا را پیش از پیش به نفع اسرائیل خواهد کرد.» فضای کنونی انتخاباتی در آمریکا، فضای ناامیدی از آینده است و حاکمیت دو حزبی آن هم با دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری از سوی «بایدن» و  «ترامپ» از هم اکنون در جامعه آمریکا «یأس زده» است.

دو سوی این رقابت از هم اکنون مهم‌ترین مشکل را بحران خاورمیانه و امتداد «نظامی‌گری» اسرائیل با رهبری نتانیاهو، ارزیابی می‌کنند، آن هم در حالی که ترامپ دریافته است «نتانیاهو» در پایان عمر سیاسی و رهبری‌اش بر اسرائیل قرار دارد.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.