خانه موزه فروغ فرخزاد به فضای فرهنگی پایتخت اضافه می‌شود
خانه موزه فروغ فرخزاد به فضای فرهنگی پایتخت اضافه می‌شود

اطلاعات نوشت: سید محمد ناظم رضوی گفت: قرار است تملک‌هایی را در سال ۱۴۰۳داشته باشیم و  در کنار ایجاد خانه‌موزه فروغ فرخزاد، خانه‌موزه پروین اعتصامی هم به‌عنوان یکی از موزه‌های جدید معرفی ‌شود. همچنین خانه استاد سعید نفیسی تملک خواهد شد. وی افزود: اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند که خانه عباس شیبانی به خانه‌موزه انقلاب […]

- خانه موزه فروغ فرخزاد به فضای فرهنگی پایتخت اضافه می‌شود

اطلاعات نوشت: سید محمد ناظم رضوی گفت: قرار است تملک‌هایی را در سال ۱۴۰۳داشته باشیم و  در کنار ایجاد خانه‌موزه فروغ فرخزاد، خانه‌موزه پروین اعتصامی هم به‌عنوان یکی از موزه‌های جدید معرفی ‌شود. همچنین خانه استاد سعید نفیسی تملک خواهد شد.

وی افزود: اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند که خانه عباس شیبانی به خانه‌موزه انقلاب تبدیل شود. مالکیت این خانه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد است امسال تملک آن را پیگیری کردیم و بنا بر این شد که در چهارچوب توافق‌نامه‌ای با وزارت ارشاد این خانه در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آن را به خانه موزه انقلاب تبدیل کند.

به گزارش شهر، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به اینکه خانه شهید تندگویان نیز که متعلق به وزارت نفت است؛ در اختیار شهرداری قرارگرفته، تصریح کرد: مرمت این خانه نهایی شده‌است و در چهارچوب توافقی بلندمدت با وزارت نفت به خانه موزه شهید تندگویان تبدیل می‌شود.

ناظم رضوی تصریح کرد: تملک ۲خانه تاریخی از جمله خانه علاءالدوله که در منطقه ۱۲قرار دارد؛ در سال‌های گذشته انجام شده و در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار می‌گیرد تا به فضاهای تاریخی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: مرمت خانه‌های خانواده‌های بیش از ۳شهید نیز در دستور کار قرار دارد؛ خانه شهیدان اقبالی در منطقه ۱۰و خانه شهیدان صابری در منطقه ۸. همچنین تملک ۳مدرسه‌ای که بیش از ۱۰۰شهید دارند را نیز در دستور کار داریم تا بخشی از فضا و کلاس این مدارس را به موزه کلاس شهدا تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: ۲یادمان شهدا نیز احداث خواهیم کرد؛ یکی در منطقه ۸به عنوان شهدای بوستان فدک که شهدای غواص هستند و یکی هم شهدای ادیان در میدان ۸۵نارمک.

به گزارش ایبنا، ردیف اعتباری پروژه مرمت و احیای خانه سروان محمد فرخزاد، پدر فروغ، شاعر معاصر در اختیار شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری است. این خانه سال ۱۳۹۷ با شماره سند ۳۲۱۰۸در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است؛ خانه‌ کودکی‌های فروغ که بسیاری از آثار فروغ فرخزاد در این خانه خلق شدند و علاوه‌‌بر تاریخی بودن،  شئون ادبی و ملی هم دارد.

 این خانه که امید‌ است بعد از مرمت و احیا به‌عنوان خانه موزه به محل رفت‌و‌آمد ادب‌دوستان تبدیل شود در منطقه ۱۱ تهران واقع شده است. کوی خادم آزاد در محله امیریه تهران متشکل از دو کوچه‌ به هم متصل است که یکی به خیابان مولوی امروز می‌رسد و دیگری به خیابان ولیعصر؛ خانه‌ پدری فروغ فرخزاد دقیقا در منطقه اتصال این دو کوچه قرار گرفته است .

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.