میلاد والی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری زیرنویس درباره شروع خوبش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد گفت: دور اول که استراحت داشتم و بعد با حریف رومانی کشتی گرفتم. رفتم که او را ۱۰-صفر ببرم، اما دیدم بهتر است ۶ دقیقه کشتی بگیرم تا بدنم راه بیفتد. وی درباره اینکه جو سالن و […]

میلاد والی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری زیرنویس درباره شروع خوبش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد گفت: دور اول که استراحت داشتم و بعد با حریف رومانی کشتی گرفتم. رفتم که او را ۱۰-صفر ببرم، اما دیدم بهتر است ۶ دقیقه کشتی بگیرم تا بدنم راه بیفتد.

وی درباره اینکه جو سالن و مسابقات جهانی را در اولین مسابقه رسمی‌اش چطور دیده است، تأکید کرد: از اینکه روی تشک می‌رفتم، کِیف می‌کردم و دوست داشتم ۱۰ دور دیگر هم کشتی بگیرم. برای مبارزه کردن هیجان داشتم. اصلاً هیچ چیزی برایم استرس‌آور نبود. قبل از مسابقات دعا دعا می‌کردم به حریف آمریکایی بخورم و دوست داشتم او را شکست دهم. کشتی‌گیر آمریکایی در تورنمنت مجارستان من را برده بود و دلم می‌خواست آن شکست را جبران کنم. آمریکایی که باخت، گفتم من باید برنده‌اش را ببرم. اصلاً به باخت فکر نمی‌کردم و عباس رضازاده از آذربایجان را بردم.

کشتی‌گیر ۱۹ ساله مازندرانی که با شکست احمد جوان به عضویت تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی درآمد، درباره شکست سنگینش مقابل زلیمخان آباکاروف تصریح کرد: اگر فیتیله را نمی‌دادم، کشتی اینطور از دستم درنمی‌آمد، یا لااقل با اختلاف ۱۰ امتیاز نمی‌باختم و کشتی ۱۲-۲ نمی‌شد. منتظرم آباکاروف در مسابقات بعدی هستم و دلم می‌خواهد با او کشتی بگیرم و جبران کنم.

والی‌زاده ادامه داد: وقتی از بلگراد به ایران برگشتیم، طوری به خانه رفتم که کسی من را ندید، بعد دوباره به اردوی امیدها ملحق شدم و قرار است در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان کشتی بگیرم. روحیه‌ام خوب است، اما از اینکه بعد از این همه تلاش، دست خالی از صربستان برگشتم، خیلی ناراحتم.

این کشتی‌گیر جوان با اشاره به اینکه وزن بدنش مناسب ۵۷ کیلوست، گفت: زیاد وزن کم نمی‌کنم، فقط ۱۰ روز مانده به مسابقات، وزنم تحت کنترل است. کاهش وزنم طوری نیست که اذیت شوم و شب قبل از مسابقه، غذای کامل خوردم.

وی درباره اینکه بهترین دستاوردش از مسابقات جهانی چه بود، به زیرنویس گفت: آنجا خیلی چیزها دستم آمد، فهمیدم زیاد با حریفان مدعی فاصله ندارم. درست است به آباکاروف با اختلاف ۱۰ امتیاز باختم، اما این فقط یک اتفاق بود و کشتی از دستم درآمد. قبل از مسابقات، فضای مسابقات جهانی و رقبا را خیلی بالاتر از این می‌دانستم، ولی الان می‌دانم می‌توانم من هم برنده هرکدام از آنها باشم و دوست دارم با همه‌شان کشتی بگیرم. استفان میسیچ که اول شد، اینطور احساس می‌کردم که دو برابرِ بقیه هست، نمی‌دانم واقعاً سر وزن بود یا نه، من روز وزن‌کشی همه را دیدم جز میسیچ، اما به هر شکل او هم زحمت کشید تا قهرمان ۵۷ کیلوگرم جهان شود و حالا من در مورد خودم می‌دانم که می‌خواهم قهرمان جهان شوم.

والی‌زاده اظهار داشت: واقعاً حیف شد که در بلگراد مدال نگرفتم، تلاشم را دوبرابر می‎‌کنم که اول برای المپیک انتخاب شوم و بعد از آن هم بهترین نتیجه را در پاریس بگیرم.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسـنیم