به گزارش پایگاه خبری زیرنویس، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر با کسب هفت امتیاز عملکرد خوبی داشته و در نیمه بالای جدول ایستاده است. مهدی تارتار سرمربی این تیم در گفت‌وگویی با خبرنگار زیرنویس در مورد وضعیت این تیم و تمرینات ملوان در تعطیلات لیگ صحبت کرده است. * از […]

به گزارش پایگاه خبری زیرنویس، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر با کسب هفت امتیاز عملکرد خوبی داشته و در نیمه بالای جدول ایستاده است. مهدی تارتار سرمربی این تیم در گفت‌وگویی با خبرنگار زیرنویس در مورد وضعیت این تیم و تمرینات ملوان در تعطیلات لیگ صحبت کرده است.

* از شروع فصل عملکرد خوبی داشتیم
تارتار درباره نتایج ملوان در هفته‌های ابتدایی فصل بیست‌وسوم لیگ برتر اظهار داشت: تمرینات پیش‌فصل را دیر آغاز کردیم و به همین خاطر انتظار داشتیم شروع سختی در لیگ برتر داشته باشیم. جا دارد از بازیکنانم تقدیر و تشکر کنم که از همان بازی نخست عملکرد خوبی داشتند و در ادامه هم شایستگی خود را به نمایش گذاشتند، اما این تازه شروع کار ماست.

* از فوتبال انزلی بیشتر خواهید شنید
سرمربی ملوان بندرانزلی در مورد استفاده از بازیکنان جوان نظیر صداقت درون دروازه خاطرنشان کرد: ابتدای فصل و زمانی که وارد انزلی شدم، کار را با بازیکنان امید و جوانان آغاز کردیم و من همان موقع دیدم که ملوان چه پتانسیل خوبی دارد. افشار صداقت هم از جوانان آینده‌دار است که اتفاقاً تجربه خوبی هم دارد. ما پرهام قناد را هم به‌عنوان دروازه‌بان جوان و آینده‌دار داریم. خوشحالم که در بازی اخیر صداقت عملکرد خوبی داشت، اما سایر بازیکنان جوان ملوان هم عالی هستند و از آنها بیشتر خواهید شنید. هواداران ملوان هم مطمئن باشند نظارت کاملی بر تیم پایه داریم و هر کسی که خوب باشد، فرصت حضور در تیم بزرگسالان را پیدا خواهد کرد.

* تعطیلات به ضرر فوتبال ایران است
وی با اشاره به تعطیلات طولانی مدت لیگ برتر گفت: واقعاً موافق این تعطیلی و وقفه‌ها نیستم، چرا که پویایی لیگ برتر را می‌گیرد. مجبور می‌شویم هر بار از نو کار بدنسازی انجام دهیم و این موضوع به خصوص برای تیم‌هایی مثل ملوان که تا به اینجای لیگ نتایج خوبی کسب کرده‌اند اتفاق خوبی نیست، اما هواداران ملوان مطمئن باشند بازیکنان کاملاً روی کارشان متمرکز هستند و در بازگشت به مسابقات هم برای شادی آنها تلاش خواهند کرد.

* مسئولان چه فکری کردند که تصمیم به تعطیلی لیگ گرفتند؟
تارتار یادآور شد: آنالیز‌ها نشان می‌دهد هیچ‌کدام از کشورهای آسیایی لیگ‌شان را برای بازی‌های آسیایی تعطیل نکردند، اما نمی‌دانم مسئولان ما چه فکری کردند که این تصمیم را گرفتند؟ متأسفانه محدودیت عجیبی برای لیست بزرگسالان و نقل‌وانتقالات در ایران گذاشتند که کاملاً به ضرر تیم‌های ایرانی شده است. این تعطیلات هم کاملاً کیفیت لیگ را گرفته و برعکس لیگ‌های مهم آسیا که هر سه چهار روز بازی می‌کنند، اصلاً معلوم نیست که بازی بعدی را خواهیم داشت یا خیر.

مهدی تارتار , تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ,

* هواداران ملوان پرشور و خاص هستند
سرمربی ملوان ضمن ابراز رضایت از استقبال تماشاگران در بازی‌های خانگی این تیم تصریح کرد: من در تیم‌های پرطرفدار حضور داشتم، اما واقعاً جو استادیوم مرحوم سیروس قایقران و شهر انزلی استثنایی است. هر جا که می‌روم اثری از ملوان می‌بینم و می‌دانم که مردم با این تیم زندگی می‌کنند. در بازی‌های خانگی یک انرژی خاصی از هواداران می‌گیریم و از آنها بابت این حمایت بسیار ممنونم. مطمئنم هواداران ملوان همیشه صبور و حامی خواهند ماند.

* بازیکنان ملوان از اینکه خانواده‌ها به استادیوم می‌آیند خوشحال هستند
وی در پاسخ به پرسشی پیرامون جو ورزشگاه قایقران انزلی، گفت: جا دارد از مسئولان تشکر کنم که باعث شدند همه تماشاگران بدون محدودیت وارد استادیوم شوند. حضور آنها به جو ورزشگاه‌ها کمک کرده و بازیکنان ما هم خیلی خوشحال هستند که می‌توانند مقابل خانواده خودشان بازی کنند و حضور آنها محیط ورزشگاه را بهتر کرده است.
 
* رونالدو انسانیت خودش را نشان داد

تارتار درباره حواشی حضور رونالدو در ایران اظهار داشت: به نظر من مشکلی از طرف مردم و هواداران وجود نداشت. طبیعی است وقتی یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ هر جایی می‌رود، مردم مشتاق هستند که او را ببینند. شور و شوق مردم را درک می‌کنم و امیدوارم در دفعات بعدی نظم بهتری وجود داشته باشد تا مردم بتوانند بازیکنان مورد علاقه خودشان را ببینند. همچنین خیلی خوشحال شدم که خانم فاطمه حمامی توانست نقاشی خودش را به رونالدو بدهد و  این بزرگواری رونالدو را نشان داد که با آغوش باز هوادارانش را پذیرفت. باید این نکات مثبت انسانی و اخلاقی را هم ببینیم.

* جاه‌طلبی ملوان باید منطقی باشد

او درباره توقع و انتظار هواداران ملوان و صحبت درباره کسب سهمیه گفت: خیلی زود است درباره جدول هفته پایانی صحبت کنیم اما لازم است که هواداران واقعیت‌ها را ببینند و منطقی برخورد کنند. ملوان پتانسیل خیلی خوبی دارد و خیلی خوب است که هواداران و تیم بلندپرواز باشند اما این جاه‌طلبی باید منطقی و به مرور زمان اتفاق بیفتد. تلاش می‌کنیم بهترین رتبه را داشته باشیم و خود من توقع بالایی از تیم دارم چون با ظرافت تمام تیم را بستیم اما نباید برای نتیجه روی تیم فشار بیاوریم و باید اجازه بدهیم بازیکنان کارشان را بکنند.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسـنیم