به گزارش گروه عبری پایگاه خبری زیرنویس، شبکه رادیو و تلویزیون سراسر رژیم صهیونیستی، کان در گزارشی که در وبسایت این رسانه منتشر کرد، خبر داد، ۵۶ درصد از اسرائیلی‌ها از سازش با عربستان حمایت اما ۳۹ درصد با یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون در رابطه با عدم امضای توافقی که به یک کشور در منطقه […]

به گزارش گروه عبری پایگاه خبری زیرنویس، شبکه رادیو و تلویزیون سراسر رژیم صهیونیستی، کان در گزارشی که در وبسایت این رسانه منتشر کرد، خبر داد، ۵۶ درصد از اسرائیلی‌ها از سازش با عربستان حمایت اما ۳۹ درصد با یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون در رابطه با عدم امضای توافقی که به یک کشور در منطقه خلیج فارس اجازه غنی سازی اورانیوم در خاک خود می‌دهد، موافق هستند.

این رسانه عبری زبان که شامگاه امشب (شنبه شب) اقدام به انتشار نتایج این نظر سنجی کرده تاکید کرد، اکثر اسرائیلی‌ها از احتمال دستیابی عربستان به سلاح هسته‌ای بیمناک هستند.

براساس داده‌های این نظر سنجی ۵۴ درصد از صهیونیست‌ها نسبت به دستیابی عربستان سعودی به توانمندی هسته‌ای نگران هستند.

این در حالی است که ۵۰ درصد از کسانی که به یکی از احزاب ائتلاف نتانیاهو در انتخابات قبلی رای داده بودند، اعلام کردند به طور کلی از احتمال دستیابی عربستان به سلاح هسته‌ای بیمناک هستند در حالی که ۲۱ درصد تاکید کردند به شدت وحشت زده‌اند و این امر در میان طرفداران لیکود ۲۱ درصد تاکید کردند نگران هستند و ۲۸ درصد هم گفتند که به شدت نگران هستند و ۴۹ درصد هم گفتند که نگرانی‌‌هایی در این زمینه دارند.

این در حالی است که الون بن دیوید کارشناس نظامی روزنامه معاریف در یادداشتی در این رسانه دستیابی عربستان به توانمندی هسته‌ای را کابوسی برای تل‌آویو توصیف کرد.

او با اشاره به شکسته شدن سدها و موانع برقراری روابط بین دو طرف که با سفر وزیر گردشگری اسرائیل به عربستان سعودی جنبه علنی هم به خود گرفته تاکید کرد، این بار اسرائیل خود را مجبور به عقب نشینی از یکی از اصول امنیتی خود می‌بیند، اصلی که ده‌ها سال است در چارچوب آن مانع از دستیابی هیچ کشوری در منطقه به برنامه هسته‌ای می‌شود، تا خود تنها قدرت هسته‌ای منطقه باشد.

او خاطر نشان کرد، خواسته عربستان برای دستیابی به توانمندی غنی سازی اورانیوم جایگاه ویژه اسرائیل را در منطقه به خطر می‌اندازد.

این کارشناس صهیونیست مدعی شد در صورتی که عربستان به این توانمندی دست پیدا کند بعد از این کشور ترکیه، مصر و امارات متحده عربی هم این راه در پیش خواهند گرفت و ما در مقابل کابوس خاورمیانه هسته‌ای قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/*

منبع خبر: تسنیـم