به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیوید بکام، اسطوره فوتبال انگلیس، قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، یک قرارداد ۱۴۵ میلیون یورویی را با قطری‌ها به امضا رساند که او را تبدیل به سفیر این کشور می‌کرد. این قرارداد در حالی بود گزارش‌هایی درباره جان باختن کارگران در حین ساختن ورزشگاه‌ها در قطر منتشر شده […]

- بهانه جالب بکهام برای همکاری با قطری‌ها

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیوید بکام، اسطوره فوتبال انگلیس، قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، یک قرارداد ۱۴۵ میلیون یورویی را با قطری‌ها به امضا رساند که او را تبدیل به سفیر این کشور می‌کرد. این قرارداد در حالی بود گزارش‌هایی درباره جان باختن کارگران در حین ساختن ورزشگاه‌ها در قطر منتشر شده بود و طبق گفته گزارش‌ها وضعیت بقیه کارگران هم تعریف چندانی نداشت و گفته می‌شد در موارد دیگر هم قطر حقوق افراد را به طور واضح نقض می‌کند. در همان زمان انتشار این خبر، افراد زیادی از او انتقاد و به این قرارداد واکنش شدیدی نشان دادند.

بکام در پاسخ به این انتقادات سکوت کرد و در مصاحبه‌ها سوالات در مورد این قرارداد را بدون پاسخ می‌گذاشت، اما کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس اکنون در مصاحبه‌ای از تصمیم خود دفاع کرده است: «من همیشه تحقیقات زیادی در مورد شرکای خود انجام می‌دهم. می‌خواستم در یک جام جهانی دیگر شرکت کنم. دوست دارم شاهد رشد فوتبال باشم و این بدان معناست که باید به مناطقی بروی که رشد در آنجا کمتر بوده است.

می‌دانستم که سؤالاتی وجود دارد، می‌دانستم که انتقاداتی وجود خواهد داشت، اما همیشه معتقد بودم که فوتبال ابزار قدرتمندی است.

من یک ماه را آنجا گذراندم، و حتی یک نفر نزد من نیامد و نگفت: «با من اینطور رفتار شده است، اوه خدای من، من اجازه ورود به این مکان را نداشتم…» من در آنجا حاضر بودم و با همه افراد از هر قشری صحبت کردم. با همه به احترام رفتار شد و هیچکس مانع از انجام هیچ کاری نشد؛ بنابراین از تصمیم خود راضی بودم و اگر به گذشته برگردم دوباره آن را انجام خواهم داد.»

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا