به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، عبدالعاصم گادیسف، قهرمان ۲۰۱۴ جهان و قهرمان دو دوره کشتی آزاد اروپا به دلیل نقض قوانین ضددوپینگ با تصمیم دادگاه جهانی حکمیت ورزش (CAS) به مدت ۴ سال محروم شد.  نمونه این ورزشکار که در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۵ از مسابقات خارج شد، هنگام آزمایش مجدد در آوریل ۲۰۲۰، […]

- پس گرفتن مدال طلای کشتی‌گیر روس در مسابقات قهرمانی جهان

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، عبدالعاصم گادیسف، قهرمان ۲۰۱۴ جهان و قهرمان دو دوره کشتی آزاد اروپا به دلیل نقض قوانین ضددوپینگ با تصمیم دادگاه جهانی حکمیت ورزش (CAS) به مدت ۴ سال محروم شد.

 نمونه این ورزشکار که در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۵ از مسابقات خارج شد، هنگام آزمایش مجدد در آوریل ۲۰۲۰، نتیجه مثبتی برای استروئید آنابولیک دهیدروکلرمتیل تستوسترون داشت. در همان زمان، نمونه در ابتدا توسط آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکو منفی شد. بعداً، در ۲۷ مه ۲۰۲۱، کمیته انضباطی ضد دوپینگ روسیه کشتی‌گیر را بی‌گناه تشخیص داد، اما آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) و روسیه به CAS شکایت کردند.

طبق تصمیم CAS تمامی نتایج گادیسف از ۶ آگوست ۲۰۱۵ تا ۵ آگوست ۲۰۱۹ لغو خواهد شد؛ از جمله مدال نقره‌ای که این کشتی‌گیر روس در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا