حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح امروزیکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان ضمن تبریک هفته وحدت و دهه وقف اظهار کرد: در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی اقدامات گسترده‌ای توسط اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح امروزیکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان ضمن تبریک هفته وحدت و دهه وقف اظهار کرد: در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی اقدامات گسترده‌ای توسط اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه کردستان افزود: یکی از وظایف ذاتی اوقاف در کردستان خدمات‌رسانی به مساجد است که در همین راستای تعمیر، بازسازی و مرمت مساجد به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۳۲ میلیارد تومان در راستای تعمیر و مرمت مساجد هزینه شد، گفت: ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبار دولتی، ۱۴ میلیارد آن نیز از محل موقوفات مساجد تامین شده است.

وی درادامه اذعان داشت: احداث مصلای مریوان از دیگر فعالیت‌های اوقاف در استان است که براساس پیش‌بینی‌ صورت گرفته ۵۵ میلیارد دیگر برای اتمام آن نیاز است.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از  هیئات مذهبی در ایام اربعین گفت: ۱۴۰ هیئت شاخص استان در ایام اربعین مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه کردستان افزود: برگزاری مسابقات قرآن و اهدای جوایز، تهیه لوازم‌التحریر، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی برای ۶۶ هزار هکتار در استان که منجر به کسب رتبه اول کشور شد از دیگر اقدامات انجام شده است.

کاروند گریزی هم به حمایت از علمای دینی از محل موقوفات زد و گفت: یک‌هزار و ۱۶۰ ماموستا حمایت شده و از محل موقوفات در این سرفصل ۱۵ میلیارد تومان کمک شده است.

به گفته وی، اجرا و ‌تکمیل پروژه امامزاده هاجره خاتون، تکمیل مدرسه خدیجه‌الکبری اهل سنت خواهران سقز و از دیگر اقدامات انجام شده اوقاف کردستان است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه کردستان از پیشرفت ۶۰ درصد ایجاد بازارچه‌های محلی در بیجار خبر داد و گفت با برنامه ریزی های صورت گرفته ایجاد این بازارچه‌ها محلی را در سقز و سنندج در دستور کار قرار داده‌ایم.

کاروند اضافه کرد: انجام خدمات پزشکی، اجرای رزمایش سلامت در دزج و مالوجه با ۸۰ کادر پزشکی در راستای چشم‌پزشکی، آزمایشگاهی و … به مدت سه روز، اجرای رزمایش سلامت در نایسر در ۱۰ روز آینده، اجرای سه پروژه گردشگری در کردستان از دیگر اقدامات انجام شده توسط اوقاف است.

وی از کمک به تأمین زمین برای ساخت ملی مسکن در چهار شهر سقز، قروه، مریوان و بانه، اهدای دام رایگان به ساکنین ۲۱ روستا از چهار تا ۱۶ رأس به هر نفر را از دیگر خدمات اوقاف و امور خیریه در کردستان بیان کرد.

کاروند ضمن اشاره به خرید موردی چرخ خیاطی برای بانوان سرپرست خانوار در کردستان، از راه‌اندازی ۱۴ کارگاه خیاطی و قالیبافی برای زنان کولبر در استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در پایان از برگزاری محافل انس با قرآن، همایش یاوران وقف، اختتامیه مسابقات قرآنی و برپایی نمایشگاه و …به عنوان ویژه  برنامه‌های هفته وقف در کردستان است.

منبع: دنیای اقتصاد