به گزارش خبرگزاری زیرنویس، رتیل پنجه صورتی در سراسر شمال آمریکای جنوبی و برخی جزایر در دریای کارائیب یافت می‌شود. این گونه درختی است و برای شکار طعمه به روش‌های مختلفی از جمله جستجوی غذا و استفاده از تاکتیک‌های کمین متکی است. این جانور دارای سم نسبتا ضعیفی در مقایسه با سایر رتیل‌های دنیای جدید […]

به گزارش خبرگزاری زیرنویس، رتیل پنجه صورتی در سراسر شمال آمریکای جنوبی و برخی جزایر در دریای کارائیب یافت می‌شود. این گونه درختی است و برای شکار طعمه به روش‌های مختلفی از جمله جستجوی غذا و استفاده از تاکتیک‌های کمین متکی است. این جانور دارای سم نسبتا ضعیفی در مقایسه با سایر رتیل‌های دنیای جدید است که برای دفاع از خود استفاده می‌کند. در سال های اخیر، رتیل پنجه صورتی به طور فزاینده‌ای در بین صاحبان حیوانات خانگی عجیب و غریب محبوب شده‌است.

رتیلی که بخاطر پنجه‌های صورتی‌اش، حیوان خانگی شد!/ عکس

رتیل‌های پنجه صورتی عنکبوت‌های درختی هستند که با استفاده از تله‌های ابریشمی طعمه خود را در دام می‌اندازند؛ برخلاف اکثر رتیل‌ها، رتیل پنجه صورتی می‌تواند برای فواصل کوچک تا ۳ یا ۴ سانتی متر بپرد. در حالی که رتیل‌های انگشت صورتی ماده می‌توانند بین ۶ تا ۹ سال عمر کنند، نرها معمولاً فقط ۲ تا ۳ سال عمر می کنند.

رتیلی که بخاطر پنجه‌های صورتی‌اش، حیوان خانگی شد!/ عکس

در صورت تهدید، رتیل انگشت صورتی ممکن است مدفوع را به سمت مهاجم سوق دهد، حالت دفاعی بگیرد یا گاز بگیرد. رتیل پنجه صورتی ماده کمی بزرگتر از نر است و گهگاه درگیر همنوع‌خواری می‌شود.

منبع: azanimals

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین