به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، از زمانی که نوکیا حاکم بی‌ قید و شرط بازار موبایل بود زمان زیادی می‌گذرد اما این غول فنلاندی هنوز هم در میدان ساخت گوشی‌های هوشمند حرف برای گفتن دارد. نوکیا به تازگی از دو گوشی جدید صنعتی رونمایی کرده است. گوشی‌های جان سخت نوکیا HHRA501x و نوکیا IS540.1 […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، از زمانی که نوکیا حاکم بی‌ قید و شرط بازار موبایل بود زمان زیادی می‌گذرد اما این غول فنلاندی هنوز هم در میدان ساخت گوشی‌های هوشمند حرف برای گفتن دارد.

نوکیا به تازگی از دو گوشی جدید صنعتی رونمایی کرده است. گوشی‌های جان سخت نوکیا HHRA501x و نوکیا IS540.1 در همکاری با کمپانی آلمانی آی‌سیف موبایل (i.safe MOBILE) طراحی و ساخته شده‌اند.

رونمایی از جان‌سخت‌ترین گوشی‌های نوکیا/ عکس

البته همانطور که از نام صنعتی مشخص است این گوشی‌ها برای استفاده معمولی ساخته نشده‌اند و علیرغم برخورداری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های موبایل چون ۵G قرار نیست چندان به کار کاربران معمولی بیایند.

گوشی‌های صنعتی برای استفاده در محیط‌های دورافتاده و خشن چون صنایع نفت و گاز و معدن طراحی شده‌اند و از حداکثر مقاومت در مقابل آسیب‌های پیش‌بینی‌ نشده برخوردار هستند.

هر دو گوشی قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت را دارند و از فناوری ای‌سیم هم پشتیبانی می‌کنند و استانداردهای بالایی در زمینه مقاومت برابر گرد و غبار و آب دارند.

رونمایی از جان‌سخت‌ترین گوشی‌های نوکیا/ عکس

پردازنده Qualcomm QCM6490 مغز متفکر این گوشی‌ها است که با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیازهای پردازشی کاربر را برطرف می‌کند.

از آنجا که این گوشی‌ها برای استفاده عمومی طراحی نشده‌اند نوکیا درباره عرضه عمومی یا قیمت آن چیزی اعلام نکرده است.

منبع:‌ فون‌آرنا

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین