الهه جعفرزاده: این ملکه در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۲ با نام «لتیزیا اورتیز روکاسولانو» در خانواده‌ای متوسط در شمال اسپانیا متولد شد. پدر او روزنامه‌نگار و مادرش پرستار بودند. لتیزیا همچون پدرش آرزوی روزنامه‌نگار شدن را داشت، او مدرک لیسانس خود را در این رشته از دانشگاه کامپلوتنس مادرید و مدرک کارشناسی ارشد خود را در […]

الهه جعفرزاده: این ملکه در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۲ با نام «لتیزیا اورتیز روکاسولانو» در خانواده‌ای متوسط در شمال اسپانیا متولد شد. پدر او روزنامه‌نگار و مادرش پرستار بودند. لتیزیا همچون پدرش آرزوی روزنامه‌نگار شدن را داشت، او مدرک لیسانس خود را در این رشته از دانشگاه کامپلوتنس مادرید و مدرک کارشناسی ارشد خود را در روزنامه‌نگاری سمعی و بصری از مؤسسه مطالعات روزنامه‌نگاری سمعی و بصری گرفت.

خبرنگاری که «بانوی اول» شد/ عکس

لتیزیا پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در آژانس‌های رسانه‌ای معتبری چون بلومبرگ و سی‌ان‌ان مشغول به کار شد. گزارش از رویدادهای مهمی از جمله حادثه ۱۱ سپتامبر و جنگ عراق از مهم‌ترین فعالیت‌های کاری او به شمار می‌آیند.

او در سال ۱۹۹۸ با نویسنده‌ای به نام «آلونسو گوئررو پرز» ازدواج کرد که زندگی مشترک این زوج دوام چندانی نداشت و آنها یک سال بعد از هم جدا شدند.

در سال ۲۰۰۴، لتیزیا با شاهزاده فیلیپ آستوریاس، پسر پادشاه اسپانیا (خوان کارلوس)، ازدواج کرد. ماجرا از این قرار بود که پرنس فلیپ، گزارش‌های لتیزیا را در تلویزیون دنبال می‌کرد و به او علاقه‌مند شده بود؛ از همین رو از دوستان خبرنگارش خواست تا آن‌ها را به یکدیگر معرفی کنند. آ

خبرنگاری که «بانوی اول» شد/ عکس

این زوج در سال ۲۰۰۳ با یکدیگر نامزد و یک سال بعد هم در مادرید ازدواج کردند. این ازدواج سبب شد لتیزیا برای انجام وظایف سلطنتی، از شغل محبوب خود یعنی خبرنگاری دست بکشد.

خبرنگاری که «بانوی اول» شد/ عکس

خبرنگاری که «بانوی اول» شد/ عکس

در سال ۲۰۱۴ با کناره‌گیری پادشاه خوان کارلوس به نفع پسرش، لتیزیا نیز رسماً به عنوان ملکه اسپانیا منصوب شد.

خبرنگاری که «بانوی اول» شد/ عکس

حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های لئونور و سوفیا است.

خبرنگاری که «بانوی اول» شد/ عکس

منبع: tatler

۴۷۲۳۲

منبع: خبـرآنلاین