نصب تندیس در ورزشگاه‌های آسیا عادی است/ در ملک فهد هم عکس هست
نصب تندیس در ورزشگاه‌های آسیا عادی است/ در ملک فهد هم عکس هست

یکی از کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان اعلام کرد باشگاه سپاهان ۲۴ ساعت زمان دارد تا از الاتحاد عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کند.

 

رضا شاه منصوری کارشناس حقوقی فوتبال ، در رابطه با لغو دیدار تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان اظهار داشت: هر سال کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان، دستورالعمل‌های خاصی را صادر می‌کند و به موجب آن دستورالعمل، مسئولیت احراز موارد اجرایی بر عهده ناظران بازی‌ها خواهد بود و وظیفه آنها این است که دقت کنند که کشور میزبان دستورالعمل‌ها را انجام داده یا خیر.

او ادامه داد: ناظر دیدار سپاهان و الاتحاد عربستان حتماً روز گذشته و امروز قبل از زمان برگزاری مسابقه، از شرایط، امکانات و اقدامات مادی و معنوی تیم میزبان در ورزشگاه نقش جهان بازدید به عمل آورده است و تأیید کرده که این ورزشگاه از هر لحاظ توانایی برگزاری یک مسابقه بین المللی را دارد؛ که این نکته مهمی است و مسئولان باشگاه سپاهان باید به آن دقت کنند.

شاه منصوری خاطر نشان کرد: نصب تندیس، مجسمه، تابلوهای نقاشی و… مخصوصاً در کشورهای آسیایی یک امر جا افتاده‌ای است و طی سالیان متوالی شاهد نصب این موارد در ورزشگاه‌ها بوده‌ایم. همانطور که در ورزشگاه ملک فهد عربستان تصاویر خاندان آل سعود در آن دیده می‌شود و هیچگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با نصب تصاویر اشخاص تیم‌های میزبان را مورد بازخواست قرار نداده است، چه برسد به اینکه این کارها را دخالت سیاست در ورزش بداند.

به گزارش زیرنویس، کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی است و کاملاً مسئله عادی است که تصاویر و تندیس‌های این شهید بزرگوار در اماکن عمومی به نمایش در بیاید و چنین کاری یک رویکرد اجتماعی است نه سیاسی؛ لغو بازی یک اقدام شیطنت آمیز از سوی مسئولان الاتحاد بود و کمیته انضباطی AFC به این مسئله ورود پیدا خواهد کرد و براساس آئین نامه انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.

او در پایان ادامه داد: باشگاه سپاهان ۲۴ ساعت فرصت دارد تا شکایت خود را به AFC تحویل دهد و از کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد که رأی خود را صادر کند. به نظرم این رفتار نشان دهنده دخالت سیاست در ورزش از سوی باشگاه الاتحاد عربستان بوده و انتظار می‌رود با توجه به اینکه بازیکنان نماینده عربستان روز گذشته در همین ورزشگاه تمرین برگزار کرده‌اند، AFC رأی خود را به سود سپاهان ایران اعلام کند.

منبع: مهر