به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، «ایرینا یارووایا» معاون رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد که موارد مشکوک عفونت در میان نظامیان ارتش اوکراین، که درمان آنها دشوار است، به احتمال زیاد به فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین مرتبط است. این مقام دومای روسیه گفت: آزمایشگاه‌های زیستی پنتاگون در اوکراین به احتمال […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، «ایرینا یارووایا» معاون رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد که موارد مشکوک عفونت در میان نظامیان ارتش اوکراین، که درمان آنها دشوار است، به احتمال زیاد به فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین مرتبط است.

این مقام دومای روسیه گفت: آزمایشگاه‌های زیستی پنتاگون در اوکراین به احتمال زیاد منبع عفونت نظامیان اوکراینی هستند.

یارووایا همچنین افزود که تاییدیه هایی در دست است که نشان می دهد آمریکا داروهای بدون مجوز را روی نظامیان اوکراینی آزمایش کرده است.

این مقام روس ادامه داد که بدیهی است که زمان آن فرا رسیده است که کارشناسان بین المللی به طور جدی نگران آزمایشات بیولوژیکی پنتاگون باشند.

یارووایا یادآور شد که آمریکا در یک پروژه در آزمایشگاه هایی در لووف، خارکف، اودسا و کی یف، آزمایش هایی را روی بیش از ۴۰۰۰ نظامی ارتش اوکراین انجام داده است.

پیش از این روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گزارش دادهبود که در اوایل سال ۲۰۲۳ پزشکان یکی از بیمارستان های نظامی ناتو در آلمان نمونه های آزمایش نظامیان مجروح اوکراینی را مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این افراد به عوامل بیماری زای مقاوم به آنتی بیوتیک ها آلوده شده اند.

منبع: مـهر