اولین گزارش از خسارت زلزله ۴ ریشتری سرپل ذهاب
اولین گزارش از خسارت زلزله ۴ ریشتری سرپل ذهاب

صدراله بابلی روز افزود: به محض وقوع زلزله گروه های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران پای کار هستند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات بپردازند. وی اظهار کرد: در بررسی و ارزیابی های انجام شده از طریق بخشداران، اعضای شوراهای شهری و روستایی، دهیاران و هلال […]

- اولین گزارش از خسارت زلزله ۴ ریشتری سرپل ذهاب

صدراله بابلی روز افزود: به محض وقوع زلزله گروه های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران پای کار هستند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات بپردازند.

وی اظهار کرد: در بررسی و ارزیابی های انجام شده از طریق بخشداران، اعضای شوراهای شهری و روستایی، دهیاران و هلال احمر، این زمین لرزه هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته و هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارت نیز دریافت نشده است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب از آمادگی مداوم ستاد مدیریت بحران این شهرستان با توجه به زلزله خیز بودن منطقه و وقوع زمین لرزه‌های متعدد خبر داد.

به نقل از موسسه ژئوفیزیک، زلزله ای به بزرگی ۴ ریشتر ساعت ۹و ۲۷ دقیقه و ۲۹ثانیه صبح امروز شهرستان سرپل ذهاب را لرزاند، این زلزله در هشت کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۷ کیلومتری قصرشیرین و ۳۴ کیلومتری ازگله ثبت شده است.

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ با قدرت ۷.۳ ریشتر در سرپل ذهاب روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم برجا گذاشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

بیشتر بخوانید:

زلزله کرمان را لرزاند

۲۳۳۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین