به گزارش خبرنگار زیرنویس از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده مسئول مدرسه علمیه ولی […]

- آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار زیرنویس از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده مسئول مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز و جمعی از شخصیت‌های حوزوی، مدیریت، کادر و طلاب مدرسه و جمعی از مردم ولایتمدار اهواز شب گذشته در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید قرائت و در ادامه به ذکر و ثنای اهل بیت(ع) پرداخته شد.

در ابتدا حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاد ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: در حاشیه برگزاری این کنفرانس بین المللی که توفیق حضور داشتم، کلماتی را از مهمانان در خصوص نقش جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف شنیدیم که حکایت از یک تحول عظیم و یک نظم جدید در جهان امروز و تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک الگو برای جهانیان دارد.

وی افزود: با وجود اینکه امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی کاری کرده که بسیاری از مردم فکر می‌کنند کشور به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد، اما لازم است بدانیم در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی موفقیت‌های روزافزون در بسیاری از زمینه‌ها سبب شده که این نظام مقدس که شروع آن با یک مرجع تقلید و یک طلبه یعنی امام راحل(ره) و ادامه آن نیز با یک طلبه دیگر یعنی رهبر معظم انقلاب، به یک الگو برای جهانیان تبدیل شود.

مدیر کل تبلیغ بین الملل حوزه‌های علمیه کشور، افزود: امروز حوزه‌های علمیه معدن صدور یک ایدئولوژی است که قاره‌های مختلف به آن احتیاج دارند و مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در کنار تمام موضوعاتی که از قبل آنها را دنبال می‌کرده، همانند تحصیل، تهذیب و پژوهش، فصل جدیدی را برای آماده کردن طلاب جهت اثرگذاری و نقش آفرینی چه در سطح ملی و چه در سطح بین الملل آغاز کرده است.

وی ضمن تقدیر از اهتمام ویژه مدیر حوزه علمیه خوزستان به تبلیغ بین الملل، عنوان کرد: حوزه علمیه خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که می‌تواند این اثرگذاری و نقش آفرینی را در دنیا داشته باشد.

وی در ادامه به بیان گزارش مختصری از فعالیت‌های این مدرسه علمیه پرداخت و گفت: مرکز پاسخگویی ۱۸۰۳ وابسته به مدرسه علمیه ولی عصر(عج) امروز طبق آماری که توسط سیستم به ما داده می‌شود، ماهانه پاسخگوی چهل هزار تماس است و امسال علاوه بر پاسخگویی به مسائل شرعی پاسخگویی به شبهات اعتقادی را نیز آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: با ۱۰ ساعت حضور اساتید خواهر و برادر در مرکز و ۴۰ استاد که در این مرکز مشغول فعالیت هستند، امسال علاوه بر پاسخگویی به چهل هزار تماس در ماه، حضور بسیار خوبی در فضای مجازی داشته‌ایم و از دیگر استان‌های کشور نیز با این مرکز تماس برقرار می‌شود و لذا بنا داریم در آینده نزدیک فعالیت این مرکز را توسعه دهیم.

حجت الاسلام موسوی زاده، گفت: حضور اجتماعی طلاب این مدرسه در عرصه‌هایی که در شهر اهواز خلاء وجود دارد مانند حضور در بین عموم مردم، حضور در پارک‌ها و انتقال مفاهیم و معارف دینی به نسل جدید و نوجوان بسیار پررنگ است.

مدیر کل تبلیغ بین الملل حوزه‌های علمیه کشور، ابراز کرد: با وجود تمام تبلیغاتی که امروز دشمن انجام داد تا طلاب از ملبس شدن به لباس روحانیت پرهیز کنند و وارد عرصه‌های جدید تبلیغی نشوند، امروز می‌بینیم که طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مشتاقانه آمدند تا لباس تبلیغ دین را بر تن کنند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این بود که کاری کند تا مردم فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه نفرستند، ولی طبق آمار رسمی کشور امروز رشد جذب به حوزه را در بعضی استان‌ها داشته‌ایم و در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) نیز سال به سال مسئله جذب با کیفیت‌تر و بهتر دنبال می‌شود.

حجت الاسلام موسوی‌زاده از زحمات حجت الاسلام مهدی آریا خاکی مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) و کادر این مدرسه تقدیر و تشکر کرده و برای آن ها آرزوی موفقیت بیش از پیش کرد.

در بخش دیگر این مراسم آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به روایت «مَن اِدَّعَی الرُّویَهَ فَهُوَ کَذّابٌ مُفتَرٍ»، اظهار کرد: یکی از سئوالات و مسائل دینی ما این است که آیا در عصر غیبت کسانی می‌توانند به خدمت امام زمان(عج) برسند یا خیر؟ که در جواب باید گفت درست است که اگر کسی بخواهد اظهار وجود کند و بگوید که من امام زمان را دیدم باید او را تکذیب کرد ولی اگر با قرائنی معلوم شود که کسانی خدمت امام زمان(عج) رسیده، این مطلب صحیح بوده و شامل این روایت که باید مشاهده کننده را نفی کرد نمی‌شوند، دلیل این مسئله کتب نجم الثاقب مرحوم محدث نوری، بحار الانوار علامه مجلسی، کتاب با محرمان راز والد بنده آیت الله سید محمد جزایری و دیگر کتبی است که درباره کسانی که به دیدار امام زمان(عج) مشرف شدند نگاشته شدند، می‌باشد.

وی افزود: از جمله علمای جلیل القدری که به دیدار امام زمان(عج) مشرف شدند می‌توان به مرحوم سید بحرالعلوم، سید بن طاووس، علامه حلی، شیخ صدوق و شیخ مفید اشاره کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان ضمن تبریک به کسانی که ملبس به لباس روحانیت می‌شوند، بیان کرد: طلاب و روحانیون اگر به وظایف خود عمل کرده و در مسیر طلبگی خود استقامت کرده و از مسیر خارج نشوند، در نزد خداوند مقام بالائی خواهند داشت و امکان تشرف آن‌ها به محضر حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد.

در پایان این مراسم ۱۰ نفر از طلاب مدارس علمیه ولی عصر(عج)، علی بن ابی طالب(ع) ایذه، امام جعفر صادق(ع) الوان و دارالعلم آیت الله بهبهانی(ره) به دستان آیت الله موسوی جزایری به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام. /

منبع: خبـرگزاری حوزه