لمس طلایی رضا علیپور و تکرار قهرمانی جاکارتا
لمس طلایی رضا علیپور و تکرار قهرمانی جاکارتا

ملی‌پوش سنگ‌نوردی ایران موفق شد از عنوان قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی دفاع کند.

رضا علیپور در دیدار فینال مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی هانگژو در ماده سرعت به مصاف «جین‌بائو لونگ» از چین رفت و موفق به شکست نماینده میزبان شد.

علیپور با ثبت زمان پنج ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه، انتهای طلایی دیواره را لمس و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود. حریف چینی او در فینال لیز خورد و ترجیح داد مسابقه را ادامه ندهد.

نکته جالب توجه؛ ثبت رکود چهار ثانیه و ۹۵۵ هزارم ثانیه از سوی «ودریک لئوناردو» اندونزیایی در دیدار رده‌بندی بود. اگر سریع‌ترین مرد عمودی جهان، این رکورد را در مسابقه نیمه‌نهایی مقابل علیپور ثبت می‌کرد، به‌جای ستاره ایرانی فینالیست می‌شد اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

ششمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در شرایطی به دست آمد که رضا علیپور از قهرمانان کاروان ایران به شمار می‌رفت و در دوره‌های قبلی هم موفق به کسب قهرمانی آسیا شده بود.

1935053

نکته قابل توجه درباره طلایی علیپور اینکه او موفق شد در نیمه نهایی یکی از رقیبان اصلی خود به نام لئوناردو را شکست دهد. این ورزشکار اندونزیایی با رکورد صعود زیر ۵ ثانیه رکوردار جهان به شمار می‌رفت که مقابل علیپور شست خورد.

علیپور از صبح امروز درگیر رقابت‌های ماده سرعت رشته سنگوردی بود و موفق شد تمامی رقابت‌ها را باپیروزی پشت سر بگذارد تا بار دیگر رقابت سریع‌ترین مرد عمودی ایران و یوزپلنگ ایرانی را برای خود حفظ کرده باشد.

منبع :ورزش ۳