پس از ناکامی تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال و کسب رتبه چهارم، خبری منتشر شد که لبران جیمز می خواهد بهترین بازیکنان آمریکایی را جمع کند و یک طلای المپیک دیگر در پاریس ۲۰۲۴ کسب کند. تیمی که آمریکایی ها چند هفته قبل به مسابقات جام جهانی فرستادند در حقیقت تیم خوب […]

- خون آمریکایی‌ها بالاخره به جوش آمد/ لبران جیمز انتقام‌جویان را به پاریس می‌برد

پس از ناکامی تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال و کسب رتبه چهارم، خبری منتشر شد که لبران جیمز می خواهد بهترین بازیکنان آمریکایی را جمع کند و یک طلای المپیک دیگر در پاریس ۲۰۲۴ کسب کند. تیمی که آمریکایی ها چند هفته قبل به مسابقات جام جهانی فرستادند در حقیقت تیم خوب و باکیفیتی بود اما حتی قابل مقایسه با تیمی که برای حضور در المپیک علاقه نشان داده نیست. 

از زمانی که ایالات متحده در سال ۱۹۹۲ تیم رویایی را به بازی‌های بارسلونا فرستاد، تنها یک بار موفق به کسب طلای المپیک نشد که در المپیک ۲۰۰۴، آرژانتین آن را به دست آورد و لبرون در آن تیم حضور داشت که به برنز رسید. او بعدها طعم شکوه قهرمانی در المپیک را با قهرمانی در پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ چشید و در هر دو نوبت اسپانیایی را شکست داد که نمایش‌های به یاد ماندنی داشت و فاصله چندانی با پیروزی نداشت.

بر اساس اخباری که تا کنون منتشر شده، تیم ملی بسکتبال آمریکا قرار است با حضور ستارگانی مانند لبران جیمز، استفن کری، کوین دورنت، دیمین لیلارد، جیسن تیتم، آنتونی دیویس و … در المپیک ۲۰۲۴ حاضر شود. مانند تیم های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ (به ترتیب Dream Team و Redeem Team)، تیم ۲۰۲۴ هم لقبی برای خودش دارد: انتقامجویان!

حالا آمریکایی‌ها که حسابی خونشان از ناکامی‌های اخیر تیم ملی بسکتبالشان به جوش آمده قرار است با تمام قوا در المپیک پاریس شرکت کنند تا به تمام رقبا نشان بدهند که هنوز پادشاه بسکتبال جهان هستند. در چند روز اخیر بسیاری از ستارگان NBA دعوت لبران جیمز را پذیرفته‌اند و قرار است در کنار یکدیگر تیم رویایی پاریس را بسازند.

منبع: خبـر ورزشی