لغو مسابقات لیگ برتر در هفته‌های پنجم و ششم موجب شد تا مسابقات لیگ برتر فوتبال دچار برهم ریختگی نظم و انضباط همیشگی‌اش بشود. این موضوع زمانی استارت خورد که قرار شد رقابت‌های لیگ برتر در ابتدای شهریور ماه سال جاری به خاطر فیفا دی و دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بلغارستان […]

لغو مسابقات لیگ برتر در هفته‌های پنجم و ششم موجب شد تا مسابقات لیگ برتر فوتبال دچار برهم ریختگی نظم و انضباط همیشگی‌اش بشود.

این موضوع زمانی استارت خورد که قرار شد رقابت‌های لیگ برتر در ابتدای شهریور ماه سال جاری به خاطر فیفا دی و دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بلغارستان و آنگولا تعطیل شود.

دیدارهای لیگ برتر که تا هفته چهارم به صورت منظم در حال برگزاری بود پس از حضور سه نماینده کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دچار بی‌انضباطی تازه‌ای شد. لغو دربی و دیدار تیم‌های پرسپولیس، نساجی و سپاهان و برگزار نشدن بخشی از مسابقات هفته پنجم موجب شد تا حالا جدول لیگ برتر کشورمان تا پایان هفته پنجم به صورتی باشد که در جمع ۱۶ تیم لیگ برتری ۸ تیم ۵ مسابقه برگزار کرده اند و ۸ تیم ۴ مسابقه!

یک هفته مسابقات لیگ برتر در چهار روز!/ برنامه و جدول نامنظم لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران

این بی‌انضباطی و ملاحظات بیش از حد در هفته ششم نیز تکرار شد و با لغو کلیه مسابقات هفته ششم وضعیت جدول از قبل هم بدتر شد. این در حالی است که با نگاهی به جدول برگزاری مسابقات کشورهای آسیایی متوجه انجام بدون وقفه همه رقابتها در خلال برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بودیم.

علاوه بر آن عدم برگزاری رقابت‌های جام حذفی نیز کمک کرد تا چرخ مسابقات فوتبال در فصل جاری با شرایطی نامطلوب از گردش بایستد.

اما حالا و نگاهی به جدول برنامه‌ریزی شده برای برگزاری مسابقات هفته هفتم یک بی‌انضباطی دیگر را هم پیش روی اهالی فوتبال قرار می‌دهد. مسابقات هفته هفتم لیگ برتر از فردا پنجشنبه سیزدهم مهر ماه آغاز شده و با برگزاری این رقابت‌ها تا شامگاه روز یکشنبه شانزدهم مهر به مدت ۴ روز به طول می‌انجامد تا بیش از نیمی از روزهای یک هفته درگیر برگزاری یک هفته رقابت‌های لیگ برتر باشیم.

انجام سه مسابقه در روز پنجشنبه، یک بازی روز جمعه، دو مسابقه روز شنبه و دو مسابقه در روز یکشنبه آینده حکایت از اوضاع نامطلوب برنامه‌ریزی در جدول مسابقات لیگ برتر دارد. رقابت‌هایی که قرار است به زودی و با فرارسیدن فیفا دی بعدی دوباره تعطیل شود. پس از آن نیز مسابقات لیگ برتر به خاطر برگزاری جام ملت‌های آسیا و فرارسیدن فصل نقل و انتقالات زمستانی یا همان نیم فصل باز هم دستخوش تعطیلی و احتمالاً برهم خوردن نظم و انضباط برگزاری مسابقات خواهد شد.

در ادامه تصویر جدول فعلی لیگ برتر و برنامه بازی‌های هفته هفتم را مشاهده می کنید:

یک هفته مسابقات لیگ برتر در چهار روز!/ برنامه و جدول نامنظم لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران

یک هفته مسابقات لیگ برتر در چهار روز!/ برنامه و جدول نامنظم لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران

منبع: خبـر ورزشی