طرز تهیه یک تغدیه عالی برای بچه‌های محصل
طرز تهیه یک تغدیه عالی برای بچه‌های محصل

اگر فرزندتان طرفدار سالاد الویه است ولی شما معمولا به خاطر سس مایونز و سیب‌زمینی و تاثیرات چاق‌کنندگی آنها، از درست کردن این سالاد آن هم به صورت هفتگی طفره می‌روید، به جای سالاد الویه مرغ نیز سالاد مرغ، مغز گردو و  بادام درست کنید. در این سالاد از سیب‌زمینی استفاده نشده و به جای […]

- طرز تهیه یک تغدیه عالی برای بچه‌های محصل

اگر فرزندتان طرفدار سالاد الویه است ولی شما معمولا به خاطر سس مایونز و سیب‌زمینی و تاثیرات چاق‌کنندگی آنها، از درست کردن این سالاد آن هم به صورت هفتگی طفره می‌روید، به جای سالاد الویه مرغ نیز سالاد مرغ، مغز گردو و  بادام درست کنید.

در این سالاد از سیب‌زمینی استفاده نشده و به جای مایونز ماست چکیده به کار رفته است.

مواد لازم 

۱ عدد سینه مرغ

۵ ق س بادام آسیاب شده

۵ ق س گردوی خرد شده

۲ ق س کنجد

۲ ق س ماست چکیده

۵ عدد پیازچه

نمک و فلفل به میزان لازم

آبلیموی تازه چند قطره به دلخواه

۱ عدد پیاز بزرگ

کمی زعفران و زردچوبه

طرز تهیه:

۱. اگر مرغ پخته از غذای قبلی‌تان دارید که چه بهتر، اگر هم مرغ پخته در دسترس ندارید، یک عدد سینه مرغ را با یک عدد پیاز خرد شده کمی زردچوبه و کمی زعفران آب‌پز کنید و کناری بگذارید تا سرد شود.

۲. مرغ پخته شده را بعد از خنک شدن از استخوان جدا کرده سپس همراه با بادام، چرخ کرده یا در دستگاه غذاساز پوره کنید. مغز گردو را هم در آسیاب ریز خرد کنید و همراه با کنجد به مخلوط مرغ و بادام پوره شده بیفزایید.

۳. پیازچه‌ها را ریز ساطوری کرده به مواد دیگر اضافه کنید. ماست و نمک و فلفل، سس خوبی برای این میان وعده مقوی خواهند بود. در صورت تمایل می‌توانید برای مزه‌دار کردن این سس چند قطره آبلیموی تازه هم بیفزایید.

۴. بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر و افزودن سس آن‌ها را خوب هم بزنید و به مدت یک ساعت در ظرف در بسته در یخچال بگذارید تا همه مواد به خوبی مزه‌دار شوند. این غذا را داخل نان باگت یا میان نان تست به عنوان میان‌وعده به فرزندتان بدهید.

فوت‌وفن:

اگر نسبت به بوی مرغ آب‌پز شده حساس هستید، می‌توانید هنگام پخت علاوه بر پیاز، یک عدد هویج، یک ساقه کرفس و یک حبه سیر درسته هم اضافه کنید.

این سالاد را می‌توانید در مهمانی‌های تولد بچه‌ها میان نان‌های تست و باگت قالب‌زده شده هم سرو کنید. این مدل سرو بسیار فانتزی بوده و برای بچه‌ها هیجان‌انگیز است.

منبع: همشهری آنلاین

+