ابراهیم رئیسی هفته گذشته در دیدار با ورزشکاران به آنها وعده داد که یک استادیوم مدرن در تهران ساخته خواهد شد تا ضعف زیرساخت‌های‌ ورزشی در پایتخت را تا حدودی جبران کند. در همین راستا چند روز قبل و پس از بررسی‌های مختلف، این استادیوم جانمایی شد و تصمیم بر این شد پروژه ساخت ورزشگاه […]

- استادیوم جدید تهران چینی می‌شود

ابراهیم رئیسی هفته گذشته در دیدار با ورزشکاران به آنها وعده داد که یک استادیوم مدرن در تهران ساخته خواهد شد تا ضعف زیرساخت‌های‌ ورزشی در پایتخت را تا حدودی جبران کند. در همین راستا چند روز قبل و پس از بررسی‌های مختلف، این استادیوم جانمایی شد و تصمیم بر این شد پروژه ساخت ورزشگاه جدید تهران در شهر آفتاب آغاز شود.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان که در حال حاضر برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو به چین سفر کرده، در حاشیه سفر خود جلسه‌ای با وزیر ورزش چین برگزار کرد و در پایان این جلسه از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از تجربیات این کشور در ساخت استادیوم جدید خبر داد.

هاشمی درباره این نشست گفت: دیداری که ما برگزار کردیم، یک دیدار صمیمی در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ای بود که سال گدشته در خلال رئیس جمهور محترم کشورمان به چین انجام شد. به هر حال در این تفاهم‌نامه‌ موضوعات کلی مطرح شده بود و نیاز بود به موضوعات جزئی آن هم بپردازیم.

او ادامه داد: پیشنهاد ما این بود که یک کمیته تخصصی مشترک بین دو کشور چین و ایران تشکیل شود و زمینه اجرایی کرد و تفاهم‌نامه‌ را از ظرفیت‌های بزرگ ورزشی بین دو کشور چین و ایران استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ساخت استادیوم جدید در تهران گفت: در این نشست، بحث‌های خیلی خوبی انجام شد و یکی از موضوعات جدیدی هم که مطرح شد، بحث استفاده از تجربیات طرف چینی در موضوع ساخت ورزشگاه و اماکن ورزشی بود. چینی‌ها در دنیا سرآمد هستند و تجربه بسیار خوبی دارند که ما بتوانیم در راستای قولی که جناب آقای دکتر رئیسی به قهرمانان دادند، پیش برویم.

منبع: خبـر ورزشی