دایناسورها اجداد این پرندگان کوچک هستند!/ عکس
دایناسورها اجداد این پرندگان کوچک هستند!/ عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پیش از این، پروتئین‌های بازیابی شده از فسیل دایناسورها نشان می‌داد که پرهای این حیوانات نسبت به پرندگان امروزی سفت‌تر بودند. اما مطالعه‌ای که در مجله Nature Ecology and Evolution منتشر شده‌است، رویکرد جدیدی دارد؛ «پرهای دایناسورها از نظر ترکیب پروتئینی بسیار شبیه به پرندگان امروزی هستند». دکتر تیفانی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پیش از این، پروتئین‌های بازیابی شده از فسیل دایناسورها نشان می‌داد که پرهای این حیوانات نسبت به پرندگان امروزی سفت‌تر بودند. اما مطالعه‌ای که در مجله Nature Ecology and Evolution منتشر شده‌است، رویکرد جدیدی دارد؛ «پرهای دایناسورها از نظر ترکیب پروتئینی بسیار شبیه به پرندگان امروزی هستند».

دکتر تیفانی اسلیتر، نویسنده اصلی و دیرینه شناس دانشگاه کورک (UCC) می‌گوید: «کشف شباهت‌های جدید بین دایناسورها و پرندگان واقعاً هیجان انگیز است. با استفاده از اشعه ایکس و نور مادون قرمز، متوجه شدیم که پرهای دایناسور سینورنیتوسور حاوی مقدار زیادی پروتئین بتا هستند، درست مانند پرهای پرندگان امروزی. این یافته فرضیه ما را تأیید می‌کند که پرهای دایناسورها مانند پرندگان امروزی بوده‌است.»

پروتئینی که راز دایناسورها را فاش کرد!/ عکس

سینورنیتوسور

پرندگان امروزی از دایناسورهای تروپود دو پا تکامل یافته‌اند که مدت‌ها قبل از رویداد انقراض که پایان «عصر دایناسورها» را در ۶۶ میلیون سال پیش شاهد بود، پرهایی داشتند! در واقع پرندگان دایناسورهای زنده هستند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین