فوتبال به خانه اصلی خود می‌آید/ دو کشور میزبان یورو ۲۰۲۸ مشخص شدند انگلیس و ایرلند میزبان یورو ۲۰۲۸ خواهند شد، چرا که ترکیه از رقابت کناره گیری کرد و رقیب دیگری باقی نماند.

دو کشور میزبان فوتبال یورو ۲۰۲۸ مشخص شدند

ترکیه رسما از میزبانی یورو ۲۰۲۸ کناره‌گیری کرد و فوتبال به خانه بازخواهد گشت. پس از تایید یوفا مبنی بر موافقت با انصراف از نامزدی ترکیه، میزبانی اتحادیه پنج کشور جزایر بریتانیا اعلام خواهد شد. با انصراف ترکیه، مناقصه تحت رهبری ومبلی به عنوان تنها مدعی انتخاب می‌شود، و انتخاب میزبان به طور رسمی در جلسه کمیته اجرایی یوفا در روز دوشنبه انجام می‌شود و روز بعد به طور عمومی در نیون تایید می‌شود.

ترکیه از یوفا درخواست میزبانی مشترک ۲۰۳۲ با ایتالیا را کرده بود. یوفا اعلام کرد: «پس از مشخص شدن تمایل ترکیه و ایتالیا برای میزبانی مشترک ۲۰۳۲، یوفا نامه‌ای به هر دو اتحادیه ارسال کرد تا تایید کند که پیشنهاد مشترک آنها دریافت شده و تحت ارزیابی و بررسی توسط کمیته اجرایی یوفا قرار خواهد گرفت. در نتیجه پیشنهاد ترکیه برای برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۸ پس گرفته می‌شود. اعطای میزبانی هر دو تورنمنت همچنان مستلزم تایید کمیته اجرایی در جلسه واقع در نیون در تاریخ ۱۰ اکتبر است.»

ومبلی در کنار ویلا پارک، سنت جیمز پارک، اتحاد، خانه جدید در حال ساخت اورتون در براملی مور داک و ورزشگاه تاتنهام هاتسپر یکی از شش استادیوم انگلیسی خواهد بود. استادیوم پرنسیپیتی در کاردیف، استادیوم آویوا دوبلین، هامپدن پارک در گلاسکو و کیسمنت پارک در بلفاست، خانه قدیمی ورزش گالیک در ایرلند شمالی که در حال بازسازی است، تضمین می‌کنند که بازی‌ها در هر پنج کشور برگزار می‌شوند.

با پیوستن یوفا به ساختار تورنمنت ۲۴ تیمی، ۵۱ مسابقه برگزار خواهد شد.

فوتبال به خانه می‌آید/ دو کشور میزبان یورو ۲۰۲۸ مشخص شدند

فوتبال به خانه می‌آید/ دو کشور میزبان یورو ۲۰۲۸ مشخص شدند

منبع: خبـر ورزشی