ویژگی های یک دستگاه تصفیه هوای خوب دستگاهی متناسب با ابعاد و اندازه فضای شما اولین نکته در خرید دستگاه تصفیه هوا، توجه به متراژ منزل است. مسلما یک دستگاه رومیزی کوچک نمی تواند نقش چندانی در تصفیه هوای یک سالن نشیمن یا نهارخوری بزرگ داشته باشد. بنابراین بهتر است برای افزایش […]

 

ویژگی های یک دستگاه تصفیه هوای خوب

  1. دستگاهی متناسب با ابعاد و اندازه فضای شما

اولین نکته در خرید دستگاه تصفیه هوا، توجه به متراژ منزل است. مسلما یک دستگاه رومیزی کوچک نمی تواند نقش چندانی در تصفیه هوای یک سالن نشیمن یا نهارخوری بزرگ داشته باشد. بنابراین بهتر است برای افزایش بهره وری و عملکرد دستگاه و همچنین صرفه جویی در هزینه های خود به متراژ تحت پوشش دستگاه که در کاتالوگ آن نوشته شده است دقت کنید.

  1. میزان تولید هوای تصفیه شده

نرخ تولید هوای تصفیه شده به معنای کل حجم هوای تصفیه شده ای است که یک سیستم تصفیه هوا می تواند طی یک ساعت تولید کند. این یک شاخص استاندارد برای اندازه گیری نرخ تولید هوای تصفیه شده است که نشان دهنده کارایی دستگاه در تصفیه هوای محیط می باشد. هرچقدر این ارقام بزرگتر باشند نشاندهنده کارائی بالاتر و بهتر دستگاه است. این مورد در کاتالوگ دستگاه ها با عنوان CADR مشخص شده است.

  1. میزان صدای دستگاه

در نظر داشته باشید کارکرد دستگاه تصفیه هوا نیز مانند هر دستگاه برقی دیگر سروصدا تولید می کند.  اما شدت و اندازه صدای تولیدی دستگاه به لحاظ نوع کاربرد آن در محیط خانه از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. بسیاری از سازندگان این دستگاه میزان صدای تولید شده توسط فن دستگاه را برحسب دسی بل در مشخصات فنی دستگاه درج می کنند.

  1. کیفیت و ظرفیت فیلترها

فیلترها نقش مهمی در دستگاه های تصفیه هوا به عهده دارند. بنابراین در انتخاب دستگاه تصفیه هوای مورد نظر به نوع ، تعداد ، کیفیت و ظرفیت فیلترها دقت بیشتری داشته باشید. قطعا وجود فیلترهای بیشتر با کارایی تعریف شده و استاندارد نشان از قدرت بالاتر و عملکرد بهتر دستگاه شما در پاکسازی هوای خانه دارد. وجود فیلتر هپا در دستگاه های تصفیه هوا ضروری است زیرا بیشترین اثربخشی را در جذب گرد و غبار، دود، کپک و سایر ذرات معلق در هوا دارد. در برخی از دستگاه ها علاوه بر فیلتراسیون چندگانه ، قابلیت ضدعفونی هوای محیط با استفاده از لامپ UVC و همچنین فرایند یونیزاسیون برای از بین بردن ذرات معلق در هوا نیز لحاظ شده است که از گزینه های کاربردی و کامل کننده می باشند.

تصفیه هوا

  1. میزان مصرف انرژی

از آنجا که دستگاه تصفیه هوا ، دستگاهی است که باید بطور مداوم و در بیشتر ساعات شبانه روز روشن و در حال کار باشد تا بتواند بیشترین تاثیرگذاری را در محیط داشته باشد ، میزان مصرف انرژی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه های تصفیه هوا عموما تحت کنترل و نظارت سازمان های مختلف استاندارد بوده و میزان مصرف برق ، توان و ولتاژ مصرفی آنها در دفترچه های راهنمای آنها ثبت می شود.

  1. گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر

از آنجا که تامین قطعات جانبی انواع دستگاه های برقی به خصوص دستگاه تصفیه هوا همواره چالش برانگیز است، گارانتی دستگاه از مهمترین نکاتی است که باید در انتخاب و خرید دستگاه تصفیه هوا در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید دستگاه تصفیه هوا دستگاهی است که عملا بدون فیلترها و قطعاتی که در پالایش هوا نقش دارند هیچگونه کاربرد مفیدی ندارد. بنابراین دستگاهی را انتخاب کنید که از گارانتی و خدمات پس از فروش آن اطمینان کامل داشته باشید.

بهترین دستگاه تصفیه هوا در بازار ایران

اگر شما هم دغدغه کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا در محیط زندگی را دارید و قصد دارید حداقل فضای خانه یا محل کار خود را با تصفیه هوا به محیطی سالم برای زندگی تبدیل کنید، بدون شک دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410  پیشنهاد ما به شماست.

در حال حاضر دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410 یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوای موجود در بازار ایران است که تمامی روش های ضدعفونی کننده و تصفیه هوای معمول را داراست.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

 

به طور کلی این دستگاه تصفیه هوا برای افرادی که می خواهند به شکل مطمئن محیط خانه یا دفتر کار خود را در زمانی اندک تماماً تصفیه نمایند، توصیه می شود؛ ضمناً با استفاده از اپلیکیشن دستگاه و اتصال آن به وای فای می توان در برنامه های زمانی مشخص یا قبل از رسیدن به خانه، از راه دور دستگاه را روشن نموده تا بلافاصله پس از ورود به منزل از هوای تمیز و عاری از آلودگی بهره مند شوید. امکانات و قابلیت های گسترده این دستگاه، آن را در دسته بندی دستگاه تصفیه هوای هوشمند قرار داده است.

این سیستم تصفیه هوا قادر است به راحتی تا ۹۹ درصد آلودگی های محیطی شامل انواع ویروس ها و باکتری ها را حذف کند. ساختار تصفیه کننده آن شامل پیش فیلتر کتان با مش آلومینیومی، فیلتر مرکب کربنی و فوتوکاتالیست، سیستم یون منفی ساز و حذف کننده ذرات می باشد. به لطف موتور ۲۲۰ ولتی با فرکانس ۵۰ هرتز که از توان ۸۰ وات بهره می برد، می توان انتظار داشت دستگاه مذکور بتواند بخش بزرگی از نیازهای شما را در فضاهای مختلف برطرف کند. دیگر قابلیت های مطرح این دستگاه شامل لامپ های رنگی نشانگر کیفیت هوا، نشانگر میزان درجه حرارت، نشانگر میزان رطوبت، نشانگر تعویض فیلتر، اتصال به وای فای، تایمر ۸ مرحله ای و قفل ایمنی کودک می باشد.

از دیگر نکات مهم در خصوص این محصول ؛ خدمات پس از فروش آن در ایران است به گونه ای که در اسرع وقت می توان به راحتی قطعات مصرفی دستگاه مانند لامپ یو وی و فیلترهای آن را تعویض کرد. دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410  دارای لیسانس رپس گلوبال انگلیس است و از نظر کیفیت ساخت و تکنولوژی تولید گوی رقابت را از محصولات موجود در بازار ربوده و همسطح محصولات رده بالا تولید امریکا و اروپا است.

ویژگی های دستگاه تصفیه هوا رپس:

  • دارای سه مرحله فیلتر تصفیه هوا شامل فیلتر ذرات جامد، فیلتر کربن فعال، فیلتر هپا
  • دارای لامپ UV با طول موج ۲۵۳ نانومتر
  • دارای خاصیت یون ساز ( قابلیت خاموش و روشن شدن دارد )
  • چهار دور فن به همراه حالت اتوماتیک
  • دارای ریموت کنترل و وای فای با اپلیکیشن اختصاصی برای موبایل
  • پنل نمایشگر تماماً لمسی
  • سنسور تشخیص وضعیت آلودگی هوا
  • صدای کم مجهز به حالت خواب
  • ارزش قیمت نسبت به کیفیت

سخن پایانی

دستگاه تصفیه هوای رپس RAP-410 به دلیل تکنولوژی بالای تولید و قابلیت های بی نظیر خود از جمله امکان کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن اختصاصی از جمله کامل ترین انواع دستگاه های تصفیه در هوا در بازار ایران به شمار می رود که قادر به حذف و پاکسازی کلیه آلاینده های هوا محیط داخلی منزل مانند کرک و پرز فرش و لباس ها، بوی غذا و سیگار می باشد. این دستگاه استثنایی را می توانید از بسیاری از فروشگاه های معتبر در تهران و یا فروشگاه اینترنتی آی ناین تهیه فرمایید.

منبع خبر: رکنـا