به گزارش زیرنویس از لرستان؛ دکتر مصطفی زبردست صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته دامپزشکی، اظهار کرد: امروزه تامین و امنیت غذای سالم از اولویت‌های دولت‌ها محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، افزایش جمعیت و جنگ بین کشورها تامین غذای سالم از ضرورت بالایی برخوردار است. […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ دکتر مصطفی زبردست صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته دامپزشکی، اظهار کرد: امروزه تامین و امنیت غذای سالم از اولویت‌های دولت‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، افزایش جمعیت و جنگ بین کشورها تامین غذای سالم از ضرورت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در راستای پیشگیری و کنترل انواع بیماری‌های دام و طیور، افزود: وقوع برخی بیماری‌های نوظهور از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، صنعت دامپروری را تهدید می‌کند.

زبردست بیان داشت: استانداردسازی و سالم‌سازی محصولات از دیگر رسالت‌هایی است که سازمان دامپزشکی با هدف ارائه غذای سالم و حلال آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون بیش از ۲۸ میلیون بوبت طیور صنعتی استان، گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال همچنین ۲ میلیون و ۵۹۲ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

 

منبع خبر: رکنـا