به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ارزش این قرارداد یک ساله ۷۰ میلیون دلار است اما اسپیس ایکس هنوز در مورد این قرارداد اظهار نظری نکرده‌است؛ اگرچه اطلاعات کمی در مورد استارشیلد وجود دارد، اسپیس‌ایکس برخی از جنبه‌های کلیدی این ماموریت را فاش کرده‌است. به عنوان مثال، این پروژه از همان نوع فناوری پهنای باند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ارزش این قرارداد یک ساله ۷۰ میلیون دلار است اما اسپیس ایکس هنوز در مورد این قرارداد اظهار نظری نکرده‌است؛ اگرچه اطلاعات کمی در مورد استارشیلد وجود دارد، اسپیس‌ایکس برخی از جنبه‌های کلیدی این ماموریت را فاش کرده‌است.

به عنوان مثال، این پروژه از همان نوع فناوری پهنای باند موجود در صورت فلکی ماهواره‌ای استارلینک این شرکت استفاده می‌کند، اما برای استفاده‌های دولتی، به ویژه توسط ارتش ایالات متحده و آژانس‌های مرتبط با آن، طراحی خواهد شد. اسپیس‌ایکس همچنین یک وب سایت رسمی برای این پروژه دارد.

جزئیات پروژه همکاری اسپیس‌ایکس و ارتش آمریکا لو رفت!

به گفته وبسایت رسمی اسپیس‌ایکس، این پروژه سه کاربرد اصلی خواهد داشت؛ رصد زمین، ارتباطات و فناوری اطلاعات. استفاده سوم امکان استفاده از ابزارهای مختلف و انواع ماموریت را باز می‌کند. اسپیس ایکس می‌افزاید:««ماهواره‌های استارشیلد قادر به ادغام طیف گسترده‌ای از محموله‌ها هستند و تطبیق‌پذیری منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه می‌دهند.»

استارلینک، شبکه ماهواره‌ای ارتباطی پرسرعت اسپیس ایکس، عمدتاً برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دورافتاده، در دریا یا در سایت‌هایی بدون زیرساخت اینترنتی موجود استفاده می‌شود.

منبع: space

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین